۱۰ زندانی کردستانی در مراسم جشن حمایت از خانواده زندانیان آزاد شدند

مراسم جشن نسیم مهر گرامیداشت روز ملی حمایت از خانواده زندانیان در سنندج برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان کردستان، همزمان با برگزاری جشن نسیم مهر در سنندج که با حضور رئیس کل دادگستری استان کردستان، امام جمعه سنندج و نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری، معاون استاندار، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان ، شهردار سنندج، مدیرکل زندانهای استان کردستان و جمعی از خیرین و خانواده زندانیان برگزار گردید، تعداد ۱۰ نفر از زندانیان آزاد شدند و به آغوش خانواده هایشان بازگشتند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان در این مراسم ضمن تسلیت ضایعه بزرگ عروج ملکوتی شهید جمهور آیت الله رئیسی و شهدای خدمت ، تصریح کرد: این شهید بزرگ با اقدامات ارزشمند در دوران حیات خویش ، دو حق بزرگ بر گردن ملت ایران اسلامی گذاشت که حق اول بر گردن مسئولین نظام است تا همانند آن شهید به صورت جهادی به مردم خدمت رسانی کنند و حق دوم بر گردن مردم است تا با حضور پرشور پای صندوق‌های رأی در انتخابات پیش رو ،ضمن انتخاب بدل صالح آن شهید ، ادامه دهنده راه و اقدامات وی باشند.

حسینی بیان داشت : در حوزه آموزه‌های دینی و اسلامی ، احسان و نیکوکاری و خدمت به خلق بسیار مورد توجه قرار گرفته و بر اساس احادیث و روایات ، خیرین و محسنین مورد عنایت ویژه خداوند متعال قرار می گیرند.

وی افزود : در مقوله مربوط به حمایت از زندانیان ، دو نهاد انجمن حمایت از زندانیان و ستاد دیه فعال هستند و خوشبختانه با حمایت‌های دستگاه قضایی و دیگر دستگاه‌های اجرایی و نهادهای نظامی و انتظامی برای انجمن حمایت زندانیان استان منابع مالی پایدار ایجاد شده است.

در ادامه مراسم مجتبی محمدی ، مدیرکل زندانهای استان کردستان با اشاره به نامگذاری روز پنجم خرداد ماه به عنوان روز ملی نسیم مهر و گرامیداشت حمایت از خانواده زندانیان، به بیان دلایل اهمیت این روز و تلاش های دست‌اندرکاران این حوزه، در راستای رفع مشکلات خانواده های زندانیان پرداخت.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه خیرین و نیکوکاران در فعالیت های انجمن حمایت زندانیان و ستاد دیه ، از خیرینی که همیشه همکار و همراه اداره کل زندانها بوده‌اند تقدیر و تشکر کرد.

جباری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و رئیس هیأت مدیره انجمن حمایت زندانیان سنندج نیز در سخنانی به تشریح برنامه ها و عملکرد فعالیت‌های این انجمن پرداخت.

در ادامه ماموستا رستمی امام جمعه سنندج و نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیات قرآنی گفت: پاداش نیکوکاران و خیرین در جهت حمایت از خانواده زندانیان نزد خداوند محفوظ است.

در پایان این مراسم ضمن اهداء بسته‌های معیشتی به خانواده زندانیان ، از تعدادی از خیرین استان تجلیل شد و ۱۰ نفر از زندانیان مرکز استان از زندان آزاد و به آغوش خانواده‌هایشان بازگشتند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha