کد خبر: 19507
۱۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۵۱
کارگاه آموزشی زندان مجازی

در راستای اولویت سوم ابلاغی سازمان زندان‌های کشور درباره توسعه کمی و کیفی نظارت الکترونیک کارگاه آموزشی زندانیان دارای پابند الکترونیک زندان های استان خراسان جنوبی در مرکز استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان خراسان جنوبی، مدیر کل زندان های خراسان جنوبی با اشاره به این که یکی از اولویت مهم سازمان توسعه کمی و کیفی از ظرفیت های قانونی تاسیسات نوین کیفری با تاکید بر نظام آزادی تحت نظارت سامانه های الکترونیکی(پابند) می باشد افزود: استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس، با استفاده از پابند الکترونیک برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها از جمله موضوعات مورد تاکید رئیس سازمان است که توجه به آن، در دستورکار قضات محاکم قضایی قرار دارد.

«عبدی» افزود:ابتدای سال 1397 مرکز مراقبت الکترونیکی در مرکز استان در فضای 18 متر مربع شروع بکار کرد اما در سال 1401 محل جدیدی با فضای 500متر مربع با زیر بنای 250 متر مربع نوسازی و تجهیز که با حضور ریاست سازمان زندان های کشور افتتاح شد.

وی ادامه داد: استفاده از تاسیسات نوین کیفری در قانون مجازات اسلامی فرصتی ایجاد کرده است تا با بهره گیری از سامانه‌ها و پابندهای الکترونیک تعدادی از زندانیان واجد شرایط به جای اینکه در زندان‌ها نگهداری شوند، در خارج از زندان و در یک فضای مشخص کنترل می شوند.

وی با بیان این که در راستای بهره گیری از ظرفیت پابند و کاهش هدفمند جمعیت کیفری دعوت از دادستان ها استان و مقامات قضایی صورت گرفت و از نزدیک فرآینده های اجرایی مرکز مراقبت الکترونیکی در خصوص رصد و پایش شهر بندان را مشاهده کردند عنوان کرد: در گام دوم با برنامه ریزی یک کار نو با خلاقیت استفاده از ظرفیت ماده191 برای محکومینی که در مراکز اشتغال و حرفه آموزی حضور دارند در استان خراسان جنوبی برای اولین بار در کشور انجام شد.

وی تاکیدکرد: برای رفاه حال شهر بندان در شهرستان ها نماینده مرکز مراقبت الکترونیکی نیز معرفی و همچنین برای خدمات بهتر به جامعه هدف افزایش 4 برابری کارکنان مرکز مراقبت الکترونیکی نیز انجام شد.

وی اضافه کرد: تحت پوشش پابند الکترونیک قرار دادن هرچه بیشتر زندانیان، این تأسیس کیفری که قاعده رحمت نظام کیفری کشور است، یکی از اهداف اصلی سازمان زندان هاست که مسئولان آن در سال‌های اخیر روی این موضوع تمرکز زیادی کرده‌اند .

مدیر کل زندان های استان خراسان جنوبی اظهارداشت: این مرکز در سال گذشته ازداده های تعریف شده نسبت به میزان جمعیت کیفری تحت پوشش سامانه های نوین فراتر فعالیت های داشته است.

«عبدی» افزود: هم اکنون با استفاده از 2 ماده قانونی 191 و 62 زندانیان دوران محکومیت خود را به صورت برخط سپری می کنند.

وی با اشاره به این که در سال گذشته نظارت های مستمری ازسوی مدیر کل،معاونین،روسای ستادی انجام شده عنوان کرد: در مدت یادشده بیش از 10هزار تماس با افراد تحت نظارت برقرار و راهنمایی و دستورالعمل های سازمانی به آنها گوش زده شده است.

وی ادامه داد: :در سال گذشته 3 هزارو 54 نفر فراخوان حضوری شدندو هزارو 41 مورد بازدید سرزده نیز صورت گرفته است.

وی متذکر شد: برای 4 هزار853 نفر نیز آموزش های نگهداری پابند الکترونیک نیز بیان شده است و همچنین نظارت ها،تماس های برقرار شد و آموزش ها برای هریک از زندانیان برابر دستورالعمل ها چندین بار بازگو شده است.

شایان ذکر است: این کارگاه آموزشی در دو نوبت جداگانه برای شهربندان خانم و آقا نیز برگزار شده است.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha