سربازان وظیفه زندان‌ها با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد دیدار کردند

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در معیت رضا مقبلی مدیرکل زندان‌های استان طی نشستی صمیمی با سربازان وظیفه، آنها را به داشتند تفکر و تعقل توصیه نمود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار با سربازان وظیفه زندان‌های استان ضمن تسلیت شهادت رییس جمهور و هیات همراه و همچنین در پیش بودن ایام ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی اشاره داشت: امام خمینی (ره) در جریان انقلاب اسلامی با تکیه بر قدرت مردم و با توسل به خداوند متعال توانست بر باطل پیروز شود.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه امام خمینی(ره) در اوایل انقلاب به همه اقشار مختلف توجه داشتند، گفت: نقل است مناظره‌ای که بین آیت‌الله حکیم و امام خمینی (ره) در نجف رخ داده بود و از ایشان پرسیدند که شما با چه نیرویی می‌خواهید با استکبار و پهلوی بجنگید که امام می‌فرمایند: «سربازان ما در گهواره‌ها هستند» و این نشان می‌دهد که حتی به بچه‌هایی که در گهواره بودند توجه و برای آنان برنامه داشتند.

آیت الله ناصری با اشاره به روایت امام صادق(ع) " ثَلَاثٌ یَحْجُزْنَ الْمَرْءَ عَنْ طَلَبِ الْمَعَالِی قَصْرُ الْهِمَّةِ وَ قِلَّةُ الْحِیلَةِ وَ ضَعْفُ الرَّأْی" بیان داشت: کوتاهی همت، تدبیر اندک و ناتوانی در تصمیم‌گیری سه عاملی است که مانع پیشرفت انسان در دست یابی به مراتب عالی می‌شود.

امام جمعه یزد با اشاره به سیر زندگی طبیعی و کمال انسان تصریح کرد: انسان سیر زندگی طبیعی و جبری و همچنین سیر زندگی رسیدن به کمال را دارد و باید در این مسیر تمام تلاش خود را به کار گیرد تا به هدف نهایی خود برسد و از امکاناتی که خدای متعال به او داده استفاده کامل را ببرد.

وی افزود: انسان‌ها در خلقت یکسان نیستند و این به این دلیل است که انسان در دنیا دست به تلاش و حرکت بزند و رشد کند و در این مسیر به انسان قدرت تفکر، قدرت جسمانی و معنویت و قدرت تلاش را هدیه داده است.

آیت‌الله ناصری با بیان اینکه قدرت معنویت و روحی به خداوند متصل است، عنوان کرد: نردبان ترقی و رسیدن به خداوند در قدرت روحی و قدرت تفکر نهفته است و انسان باید از آموزه‌های دینی بیان شده در قرآن و توسط انبیاء استفاده کند تا به قرب الهی دست یابد.

وی ادامه داد: دشمن سه اصل مهم و بنیادی تدین، تفکر و تعقل را هدف گرفته و تلاش می‌کند تا این سه عنصر بنیادی را از جوانان ما بگیرد.

تصاویر بیشتر این جشنواره‌ را از اینجا مشاهده کنید.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha