بازدید مدیرکل مشارکت‌های مردمی و سرمایه‌های اجتماعی قوه قضاییه از زندان مرکزی مشهد

مدیرکل مشارکت‌های مردمی و سرمایه‌های اجتماعی قوه قضاییه به منظور ارزیابی وضعیت مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با زندان مرکزی مشهد از این ندامتگاه بازدید کرد.  

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان خراسان رضوی ، کاظم صادقی با همراهی حسینی مدیر کل زندان‌های استان به منظور رصد و ارزیابی سطوح مشارکت های مردمی و میزان بهره‌مندی از ظرفیت نهادهای اجتماعی با محوریت زندانیان و خانواده آنان از زندان مرکزی مشهد بازدید کرد.

بازدید مدیر کل مشارکت‌های مردمی و سرمایه‌های اجتماعی قوه قضاییه از زندان مرکزی مشهد

صادقی در ابتدا با حضور در یادمان شهدای منتسب به کارکنان زندان مرکزی مشهد به مقام رفیع شهدا ادای احترام کرد و سپس با حضور در اندرزگاه معراج که توسط روحانیون طلاب حوزه علمیه خراسان راهبری می‌شود ، از اقدامات و مدل اجرای برنامه‌ها مبتنی بر روش‌ها و تعالیم اسلامی بازدید کرد.

بازدید مدیر کل مشارکت‌های مردمی و سرمایه‌های اجتماعی قوه قضاییه از زندان مرکزی مشهد

حسینی مدیرکل زندان های خراسان رضوی طی این بازدید به ارائه گزارشی از اقدامات موثر حمایتی و فعالیت های مشارکتی اجتماعی در سطح زندان‌های استان پرداخت و گفت : با طرح موضوع زندانی و خانواده زندانیان بعنوان یک گفتمان مثبت اجتماعی در حال حاضر از ظرفیت‌های نهادهای اجتماعی و گروه های مردمی در حوزه اقدامات حمایتی مرتبط با جامعه هدف در زندانهای استان به صورت هدفمند بهره برداری می شود که همه این مشارکت‌ها در چهارچوب فرآیند های ستاد دیه ، انجمن حمایت زندانیان و قرارگاه اجتماعی زندان ساماندهی شده اند و در حال انجام خدمت هستند.

مدیرکل مشارکت‌های مردمی و سرمایه‌های اجتماعی قوه قضاییه سپس از مجموعه ورزشی ، کتابخانه و دارالقرآن زندان مشهد بازدید کرد و فعالیت‌های فرهنگی بر اساس آموزه‌های دینی را در باز اجتماعی شدن زندانیان موثر برشمرد .

صادقی در خاتمه پس از بازدید از کارگاه های اشتغال زندانیان ، در نشست جمع‌بندی و ارزیابی با حضور مدیر زندان مرکزی مشهد ، معاون سلامت اصلاح و تربیت زندان‌های خراسان رضوی و جمعی از مسئولین ضمن قدردانی از خدمات حمایتی جاری در زندان مشهد و استان خراسان رضوی وضعیت موجود را مطلوب ارزیابی کرد و بر ضرورت بهره‌گیری حداکثری از مشارکت خیرین ، گروه‌های مردم نهاد و سایر ظرفیت‌های برون سازمانی جهت توسعه اشتغال پایدار و مولد زندانیان و پیشگیری از آسیب های ناشی از حبس برای زندانی و خانواده تاکید کرد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha