اشتغال و کارآفرینی همواره از اولویت‌های سازمان زندان‌ها است

مدیرکل دفتر برنامه ریزی اشتغال و حرفه آموزی سازمان زندان‌های کشوراز زندانهای استان چهارمحال و بختیاری بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان چهارمحال و بختیاری، مدیرکل دفتر برنامه ریزی اشتغال و حرفه آموزی سازمان زندان‌های کشور و سرلک کارشناس این دفتر، از فضاهای کارگاهی و اشتغال نشسته زندان مرکزی شهرکرد و کارگاه تولید لامپ در اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی استان بازدید و در جلسه ای با حضور روسای زندان و کارشناسان اشتغال شرکت کردند.

اشتغال به کار بیش از ۷۸ درصد محکومان واجد شرایط

در این جلسه مدیر کل زندان های استان ضمن ارائه عملکرد زندان های استان در حوزه اشتغال گفت: در سال گذشته ۹۲ دوره آموزش با کمک جهاد کشاورزی، آموزش فنی و حرفه ای و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برگزار شده است و ۲۰۵۱۱۷ نفر ساعت آموزش ارایه شده است و ۱۴۰۴ نفر از زندانیان موفق به اخذ گواهی‌نامه های آموزشی شده اند.

حیدری افزود: زندانیان در سه بخش اشتغال کارگاهی، اعزام به کار و اشتغال نشسته مشغول فعالیت و تولید هستند و در مجموع بیش از ۷۸ درصد محکومان واجد شرایط مشغول به کار هستند.

وی ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۲۳۰ میلیارد ریال حقوق و دستمزد به زندانیان فعال در کارگاه های اشتغال پرداخت شده است که نسبت به سال های گذشته روند صعودی دارد.

اشتغال و کارآفرینی همواره از اولویت های سازمان زندان هاست.

مجید احسانی در حضور روسای و کارشناسان اشتعال زندان‌های استان گفت: دغدغه‌ی رهبر انقلاب همواره اقتصاد و مشکلات معیشتی است که نام‌گذاری‌های سال های گذشته از سوی ایشان مانند: «اصلاح الگوی مصرف»، «همت مضاعف، کار مضاعف»، «سال جهاد اقتصادی، تولید ملی ،حمایت از کار و سرمایه ایرانی»، «اقتصاد مقاومتی تولید -اشتغال» و... در سال جاری «جهش تولید با مشارکت» مردم گویای دقت نظر و توجه ایشان به اقتصاد، اشتغال و تولید ملی است.

وی افزود: ریاست سازمان زندان ها نیز به اشتغال تولید محور و کارآفرینی اهمیت ویژه قایل هستند و به همین دلیل اشتغال همواره جزء اولویت های سازمانی است.

احسانی افزود: ازمهمترین وظایف سازمان زندان ها، برنامه‌ریزی کشوری در زمینه حرفه‌آموزی و اشتغال در زندان‌ها، ایجاد ظرفیت‌های جدید اشتغال، به کارگیری خیرین، تولید محصولات دانش بنیان و نوین، تجهیز کارگاه ها، مناسب سازی فضا و امکانات، توجه به محیط زیست و بهینه کردن حقوق و دستمزد زندانیان است و می کوشیم با دعوت از سرمایه گذاران جدید تولید و بهره وری را بالا ببریم.

احسانی ساخت فضاهای جدید کارگاهی با هدف ایجاد خوابگاه- کارگاه در زندان مرکزی و تولید پنج محصول مختلف در کارگاه لامپ اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی استان و به کارگیری تعداد قابل توجه زندانیان را مفید ارزیابی و ابراز امیدواری کرد راه اندازی خط تولید مکانیزه در آینده درصد اشتغال را افزایش دهد.

گزارش تصویری بازدید از اشتغال در زندان های چهارمحال و بختیاری را اینجا ببینید.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha