برگزاری نشست هم اندیشی اعضای شوراهای حل اختلاف زندان‌های استان یزد

نشست هم اندیشی دبیران و اعضای شعب شوراهای حل اختلاف صلحی مستقر در زندان‌های استان یزد با حضور معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد و مدیرکل زندان‌های استان یزد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان یزد، نشست هم‌اندیشی دبیران و اعضای شعب شوراهای حل اختلاف صلحی مستقر در زندان‌های استان یزد با حضور علیرضا حسین بیگی معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد و رضا مقبلی مدیرکل زندان‌های استان در سالن شهید بهشتی برگزار شد.

رضا مقبلی، ضمن تشکر و قدردانی تلاش‌ها از اعضای شورای حل اختلاف مستقر در زندان‌های استان یزد در اخذ رضایت از شکات بیان نمود: رضایت شکات، جذب خیّرین، برگزاری جلسات صلح و سازش و زمینه‌سازی برای آزادی زندانیان اقدامات مهم اعضای شورای حل اختلاف در زندان‌های استان یزد می‌باشد.

مدیرکل زندان‌های استان یزد با بیان اینکه 6 شعبه شورای حل اختلاف در زندان‌های استان یزد مستقر می‌باشند گفت: طی سال گذشته بیش 1488 پرونده در جلسه صلح و سازش مورد بررسی قرار گرفته که در پی آن شاهد آزادی 467 نفر بوده‌ایم.

وی در ادامه با بیان این که عملکرد و فعالیت مددکاران زندان‌ها در جهت جلب رضایت شکات مطلوب و قابل تقدیر دانست، خواستار صدور ابلاغ صلح یار را برای مددکاران شد.

حسین بیگی گفت: شورای حل اختلاف استان یزد در راستای تحقق یکی از اهداف سند تحول و تعالی قوه قضایی مبنی بر ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی اقدامات موثری را انجام داده است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان یزد تمام تلاش مجموعه حل اختلاف بر این است تا پرونده‌های مختلف اعم از نفقه، مهریه و.... را به صورت فوق العاده رسیدگی و در خارج از محیط دادگاه به صورت سازشی حل و فصل کنند.

رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد در ادامه با تاکید بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت خیران افزود: تلاش دستگاه قضایی به ویژه شورای حل اختلاف، استفاده از ظرفیت خیران در راستای حل مشکلات زندانیان به ویژه جرائم مالی غیرعمد است.

برگزاری نشست هم اندیشی اعضای شوراهای حل اختلاف زندان‌های استان یزد

برگزاری نشست هم اندیشی اعضای شوراهای حل اختلاف زندان‌های استان یزد

برگزاری نشست هم اندیشی اعضای شوراهای حل اختلاف زندان‌های استان یزد

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha