دیدار مدیرکل دیوان محاسبات و مدیرکل زندان‌های استان کردستان با فرماندار شهرستان سقز

فرماندار سقز در دیدار با مدیرکل دیوان محاسبات و مدیرکل زندانهای استان کردستان تصریح کرد: با تمام توان از طرح های اشتغال زا و ایجاد کارگاه های اشتغال پایدار زندانیان در شهرستان سقز حمایت می کنیم. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان کردستان، مدیرکل دیوان محاسبات استان کردستان و مدیرکل زندانهای استان در جریان سفر و بازدید از زندان سقز ، در جلسه ای با فرماندار سقز ، روند عملیات اجرایی پروژه های عمرانی در دست احداث در زندان سقز از جمله کارگاه های اشتغال و مهارت آموزی را تشریح کردند و خواستار تخصیص اعتبارات مناسب استانی و شهرستانی جهت تکمیل و بهره برداری از این پروژه ها شدند.

توان فرماندار شهرستان سقز در این جلسه با تاکید بر تلاش در جهت حل معضل بیکاری و رونق ایجاد کارگاه‌های اشتغال زایی در شهرستان ، از هرگونه اقدام در این خصوص حمایت کرد و افزود: فرمانداری سقز با تخصیص اعتبار مناسب در راستای تکمیل پروژه های عمرانی زندان سقز، از هیچ کمکی در جهت توسعه کارگاه‌های اشتغال پایدار در زندان سقز دریغ نخواهد کرد .

مجتبی محمدی ، مدیر کل زندان های استان کردستان نیز در این جلسه ضمن تشریح روند اجرای پروژه های عمرانی در زندان های استان، گفت: با هدف توسعه اشتغال پایدار در زندانها و ایجاد کارگاه های اشتغال صنعت محور و حرفه آموزی ، اقدامات مناسبی در سطح زندانهای استان انجام گرفته است .

وی افزود: پروژه ساخت کارگاه های اشتغال و حرفه‌آموزی، واحد فرهنگی و تربیتی، نمازخانه و کلاس‌های آموزشی در زندان سقز با زیربنای 850 مترمربع در دو طبقه در حال حاضر حدود 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با تخصیص اعتبار مناسب در یک ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

محمدی همچنین گفت: با رایزنی و عقد قرارداد با کارآفرین سقزی، کارگاه بزرگ تولید لنت ترمز خودروهای سبک و سنگین در زندان سقز در حال راه اندازی است و با توجه به اینکه با نصب دستگاه های مختلف ، فضای این کارگاه در زندان سقز تجهیز شده است ، کارگاه تولید فرآیند کامل ساخت لنت در زندان سقز به زودی به بهره‌برداری می رسد و شرایط اشتغال به کار بیش از 30 نفر از مددجویان این مرکز فراهم خواهد شد.

مقیاسی ، مدیرکل دیوان محاسبات استان نیز در این دیدار ، ضمن تقدیر از اقدامات و فعالیت‌های ارزنده اداره کل زندانهای استان در این حوزه، خواستار تخصیص اعتبارات مناسب به پروژه های عمرانی اداره کل زندانهای استان شد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha