استفاده «جایگزین حبس» با تأسیسات نوین کیفری؛ نگاه زندانبانی اسلامی

مدیرکل زندان های خراسان جنوبی و هیات همراه در دیدار با رئیس دادگستری و دادستان شهرستان قاین گفت: همکاران قضایی بایدنگاه ویژه ای به استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای استفاده از پابندهای الکترونیک داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان خراسان جنوبی،«عبدی» افزود: استفاده از تاسیسات نوین کیفری در قانون مجازات اسلامی فرصتی ایجاد کرده است تا با بهره گیری از سامانه‌ها و پابندهای الکترونیک تعدادی از زندانیان واجد شرایط به جای اینکه در زندان‌ها نگهداری شوند، در خارج از زندان و در یک فضای مشخص کنترل شوند که یکی از گام‌های بوده است.

وی افزود: البته نباید از یاد ببریم که استفاده از پابندهای الکترونیکی برای مرتکبان جرایم سبک است؛ همان زندانیانی که حضورشان در جامعه لطمه و آسیبی وارد نمی‌کند، اما افرادی که حضورشان در جامعه مخل امنیت و نظم عمومی باشد تا زمان گذران دوران حبس خود، در زندان نگهداری می‌شوند.

وی با اشاره به این که یکی از اهداف مهم سازمان توسعه کمی کیفی با بهره گیری از تاسیسات نوین کیفری می باشد. افزود: در شاخص های ۱۸گانه قضایی در حوزه شهرستان قاین رتبه دوم را دارا می باشد.

وی ادامه داد: هم اکنون بیش از 29 نفرتحت مراقبت الکترونیکی می باشند که برای رفاه حال افراد تحت پوشش سامانه های الکترونیکی در هر شهرستان که زندان دارد یک نفر نماینده نیز معرفی شده است که امورمربوطه به زندانیان مرکز مراقبت الکترونیکی را پیگیری و به مرکز استان منعکس کنند.

  • برقراری بیش از هزار تماس

وی با اشاره به این که در سال گذشته نظارت های مستمری ازسوی مدیر کل،معاونین،روسای ستادی انجام شده عنوان کرد: در مدت یادشده بیش از 10هزار تماس با افراد تحت نظارت برقرار و راهنمایی و دستورالعمل های سازمانی به آنها گوش زده شده است.

وی ادامه داد: :در سال گذشته 3 هزارو 54 نفر فراخوان حضوری شدندو هزارو 41 مورد بازدید سرزده نیز صورت گرفته است.

وی متذکر شد: برای 4 هزار853 نفر نیز آموزش های نگهداری پابند الکترونیک نیز بیان شده است و همچنین نظارت ها،تماس های برقرار شد و آموزش ها برای هریک از زندانیان برابر دستورالعمل ها چندین بار بازگو شده است.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha