گلریزان آزادی زندانیان جرائم مالی غیرعمد چهارمحال و بختیاری به یاد شهیدان خدمت

جشن مشترک گلریزان آزادی زندانیان جرائم مالی غیر عمد و انجمن حمایت از خانواده زندانیان شهرکرد در محل اتاق بازرگانی استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان چهارمحال و بختیاری، مدیرعامل نمایندگی ستاد دیه چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۴۳ زندانی جرایم غیرعمد در استان با حمایت خیرین و ستاد دیه استان آزاد شدند و به آغوش خانواده بازگشتند.

مجید صیادی در آیین جشن گلریزان و نسیم مهر افزود: از این تعداد زندانی جرایم غیرعمد ۱۸ نفر بدهکار مالی، ۶ نفر مهریه و ۱۹ نفر نیز با مشاوره و فعالیت مددکاری آزاد شدند.

وی یادآور شد: هم‌اکنون ۹۵ زندانی جرایم غیرعمد در استان با بدهی بیش از ۴۸۰ میلیارد ریال چشم انتظار کمک خیران هستند.

گلریزان زندانی جرائم مالی غیر عمد به یاد شهیدان خدمت

آزادسازی ۲۷۴ زندانی جرایم غیرعمد در سال گذشته

رییس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: پارسال با کمک نهاد ریاست جمهوری، ستاد دیه مرکز و خیران شرایط آزادی ۲۷۴ نفر از مددجویان جرایم غیرعمد مالی در استان فراهم شد.

محمد رزم افزود: از این تعداد زندانی جرایم غیرعمد آزاد شده ۲۰۶ نفر با پرداخت وجه شامل تسهیلات و کمک‌های بلاعوض و ۶۸ نفر نیز با انجام مشاوره و پیگیری‌های قضایی آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

وی میزان محکومیت مالی زندانیان جرایم غیرعمد آزاد شده سال گذشته را چهار هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود:با انجام فعالیت‌های مددکاری و تشکیل جلسه‌های شورای حل اختلاف یک‌هزار و ۶۰ میلیارد ریال از شاکیان رضایت، قبول اعسار به میزان سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال از سوی مقامات قضایی،۱۲۲ میلیارد ریال تسهیلات ۱۶۰ میلیارد ریال نیز کمک بلاعوض در اختیار این مددجویان قرار گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز چهارمحال و بختیاری نیز گفت: جشن گلریزان برای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد که به دلیل پرداخت دیه، مهریه، بدهکاران مالی در زندان و جسن نسیم مهر برای کمک به خانواده زندانیان برگزار می‌شود.

گلریزان زندانی جرائم مالی غیر عمد به یاد شهیدان خدمت

سید نصرالدین صالحی افزود: کمک و حمایت از خانواده زندانیان و حتی زندانیان جرایم عمد نیز یک ضرورت برای پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی و همین حمایت از این خانواده‌هاست که خودشان جرمی مرتکب نشده‌اند و نباید به دلیل زندانی شدن سرپرست خود، دچار مشکلات شوند.

وی اظهار داشت: دستگاه قضایی برای حمایت از این خانواده‌ها، برنامه‌های حمایتی با کمک خیرین و نهادهای حمایتی ارائه می‌دهد تا در حد توان، آسیب‌های تهدید کننده خانواده زندانیان را به حداقل رسانده شود.

در زیباترین قسمت جشن گلریزان دختر مددجو ر.ح. زندانی مالی جرائم غیر عمد از فراق ۸ ساله پدر گفت و از تلاش هایی که تا کنون به ثمر ننشسته است، از مشکلات خانوادگی و ترک تحصیلات دانشگاه و چراغ بی سوی خانه... خیرین با چشمانی اشکبار بخش هایی از بدهی ۸ میلیارد ریالی مددجو را تقبل کردند، هزینه ادامه تحصیل و استخدام دختر و پدر بعد از آزادی را به عهده گرفتندتا در کمترین زمان ممکن این فراق پایان یابد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha