زمینه آزادی ۵ زندانی با صلح و سازش  ۸۰ میلیارد تومانی فراهم شد

پنج پرونده حقوقی به ارزش ٨٠ میلیارد تومان با اخذ رضایت شکات و پرداخت مبلغ ۹۰۰ میلیون تومان توسط ستاد دیه استان کرمان، منجر به صلح و سازش شد و زمینه آزادی پنج زندانی را از زندان جیرفت فراهم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل زندان‌های استان کرمان، محمدرضا شریفی رئیس زندان جیرفت، با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت‌های شورای حل اختلاف و کمیته صلح و سازش زندان در جهت حل و فصل پرونده‌های حقوقی و قضایی زندانیان، گفت: این پرونده‌ها با موضوعات مطالبه مهریه، نفقه و اختلافات خانوادگی به ارزش حدود ٨٠ میلیارد تومان بود که با گذشت شکات، رضایت طرفین و پرداخت مبلغ ٩٠٠ میلیون تومان توسط ستاد دیه استان، منجر به صلح و سازش شد. وی افزود: این پنج زندانی پس از طی روند قانونی، از زندان آزاد می‌شوند.

مختاری رئیس دادگستری شهرستان جیرفت، ضمن تقدیر از اعضای شورای حل اختلاف ویژه زندان گفت: رفع اختلاف‌ها و اصلاح ذات‌البین از سفارشات دین مبین اسلام است که بخش عمده‌ای از خدمات قضایی به مردم در قالب شوراهای حل اختلاف ارائه می شود. وی افزود: شوراهای حل اختلاف، علاوه بر مختومه شدن پرونده‌ها از تشکیل پرونده‌های جدید جلوگیری می کنند که موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی، می‌گردند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha