تجلیل از خیّرین کرمانی حامی خانواده زندانیان

خیّرین کرمانی حامی خانواده زندانیان، فرزندان زندانیان حائز مقام‌های علمی، ورزشی و قرآنی در سطح کشور و استان و زندانیان کارآفرین تحت پوشش انجمن حمایت زندانیان کرمان، توسط مقامات قضایی و اجرایی استان کرمان، تجلیل شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل زندان‌های استان کرمان، دکتر رضا ذوالفعلی‌نژاد مدیرکل زندان‌های استان، در حاشیه مراسم تجلیل از خیّرین حامی خانواده زندانیان، گفت: در حال حاضر ۱۱ انجمن حمایت از خانواده زندانیان در سطح استان دایر است که در زمینه‌های ساخت مسکن، پرداخت ودیعه اجاره، هزینه درمان، تهیه جهیزیه، هزینه کمک تحصیلی فرزندان زندانیان، اعطای بسته کمک معیشتی و خودکفایی به خانواده زندانیان تحت پوشش انجمن حمایت زندانیان، کمک می‌کند.

مدیرکل زندان‌های استان با اشاره به اهمیت اشتغال در جامعه گفت: در راستای خودکفایی و اشتغال خانواده زندانیان، کارگاه خیاطی ویژه بانوان در اندرزگاه نسوان زندان مرکزی ایجاد شده است. وی افزود: شیرینی‌پزی، تولید صنایع دستی، نانوایی خانگی از دیگر مشاغلی هستند که خانواده زندانیان راه‌اندازی کرده و تولیدات با کیفیت آنها توسط انجمن حمایت و بنیاد تعاون زندانیان خریداری می‌شود.

دکتر ذوالفعلی‌نژاد با اشاره به اینکه انجمن حمایت از زندانیان اقدامات مؤثری در حمایت از فرزندان زندانیان نیازمند انجام داده است، گفت: در سال گذشته به همّت انجمن حمایت، از ترک تحصیل ۱۵۰ نفر از فرزندان زندانیان جلوگیری شده است. وی در ادامه گفت: انجمن حمایت زندانیان کرمان، به دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش انجمن، کمک هزینه تحصیلی اعطاء می‌کند.

مدیرکل زندان‌های استان، اظهار داشت: در خانواده زندانیان تحت پوشش، فرزندان با استعدادی در زمینه‌های علمی، ورزشی و قرآنی وجود دارد که در مراسم گرامیداشت نسیم مهر از آنان، تقدیر شد.

دکتر ذوالفعلی‌نژاد با بیان اینکه انجمن حمایت زندانیان در طول سال برای زوج‌های جوانی که تحت پوشش انجمن حمایت قرار دارند، جهیزیه تهیه می‌شود، گفت: به همّت خیّرین و انجمن حمایت زندانیان کرمان، چهار سری جهیزیه شامل اقلام مورد نیاز هر سری به مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان تهیه و در حاشیه مراسم گرامیداشت نسیم مهر به زوج‌های جوان واجد شرایط، اعطاء شد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha