دادستان همدان کسب رتبه برتر بنیاد تعاون زندان‌های استان را تبریک گفت

نجفی دادستان مرکز همدان در جلسه ای که در دفتر بروجنی مدیرکل زندانهای استان برگزار شد کسب رتبه برتر کشوری بنیاد تعاون زندانیان استان همدان را در حوزه اشتغال را تبریک گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان همدان، در جلسه ای که روز گذشته در دفتر مدیرکل زندانهای استان با حضور دادستان مرکز همدان، مدیرکل زندانهای استان و مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان همدان برگزار گردید وضعیت اشتغال زندانیان بررسی و در مورد راهکارهای ارتقاء سطح کمی و کیفی اشتغال زندانیان و خانواده های آنها بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

نجفی دادستان مرکز همدان با اشاره به توسعه فرهنگ کار در میان زندانیان گفت: سرگرم شدن زندانیان با کارهای تولیدی و حضورشان در کارگاه های اشتغال درون زندان و اعزام به کار زندانیان دارای شرایط بهترین شیوه برای بازاجتماعی شدن آنها از طریق کاردرمانی است. تجربه کسب و کار قانونی و درآمدهای حاصله از تلاش فیزیکی می تواند فضای فکری زندانیان را از جرم و بزه دور کند و راه دستیابی به درآمد حلال را برایشان فراهم کند.

دادستان مرکز همدان افزود: کسب رتبه برتر کشور در زمینه پرداخت حقوق و دستمزد نشان از اراده جمعی مجموعه استان در تحقق منویات مقام معظم رهبری دارد. باید تلاش کنیم با توسعه کارگاههای درون زندان و بهره مندی از ظرفیت های کارآفرینان و تنوع کارگاه ها، زندانیان را به حضور مشتاقانه و فعال در اشتغال ترغیب کنیم. این کار علاوه بر تامین امنیت و ایجاد آرامش در فضای زندانها منجر به کاهش آسیب های اجتماعی و اقتصادی برای فرد زندانی و اعضای خانواده وی خواهد شد.

بروجنی مدیرکل زندانهای همدان نیز با اشاره به ارتقاء جایگاه استان در حوزه اشتغال از مهندس کاظمیان به سبب کسب رتبه برتر کشوری تقدیر کرد و گفت: ما در قبال جامعه مسئولیم و یکی از مسئولیت های اساسی ما تولید شغل برای جامعه هدف است. اگرچه کسب رتبه برتر کشور یک موفقیت محسوب می شود اما نباید از این اصل غافل بمانیم که بیکاری یکی از اساسی ترین دلایل ارتکاب جرم محسوب می شود. به همین خاطر برگزاری دوره های مهارت آموزی، حمایت از طرح های تولیدی، تجهیز و توسعه فضای فیزیکی کارگاه ها و بهره مندی از ظرفیت های موجود در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کار در زندان و در نهایت اشتغال حداکثری زندانیان باید به صورت مستمر پیگری شود.

مدیرکل زندانهای استان تصریح کرد: ایجاد فضای کارگاه - خوابگاه در زندانهایی که چنین ظرفیتی وجود دارد و همکاری با بخش خصوصی در جهت ایجاد کارگاههای تولیدی به منظور افزایش تعداد زندانیان اشتغالی از تکالیف سال جاری ما بر اساس اولویت های ابلاغی ریاست سازمان خواهد بود که در این راستا احداث دو سوله در زندان ملایر به مساحت 400 متر مربع آغاز شده و بزودی به بهره برداری خواهد رسید.

در پایان این دیدار مهندس کاظمیان نیز از حمایت های دادستان و مدیرکل زندانهای استان در جهت توسعه اشتغال و توجه به معیشت خانواده های زندانیان قدردانی کرد و گفت: کسب این رتبه حاصل برنامه ریزی، تلاش و پیگیری همکاران و همراهی دستگاه قضایی است.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha