انعقاد تفاهمنامه همکاری ادارات‌کل زندان‌ها و  میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال‌وبختیاری

تفاهم‌نامه همکاری مشترک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری و اداره‌کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان امضا شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان چهارمحال و بختیاری، مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری در جلسه انعقاد تفاهمنامه همکاری گفت: چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌های پرجاذبه کشور است و مهد تولید بسیاری از صنایع‌دستی به شمار می‌رود. بافت عشایری و وجود منابع اولیه تولید صنایع‌دستی موجب شده که مردم این استان در تولید صنایع‌دستی فعالیت کنند.

علیرضا جیلان افزود: انواع صنایع‌دستی مانند نمدمالی، کلاه‌مالی، فرش‌بافی، چوخابافی، گیوه‌دوزی، سرمه‌دوزی، سیاه‌چادربافی، قفل‌سازی، خاتم و ... در استان انجام می شود و ایجاد حلقه آموزش، تولید و بازاریابی می تواند تولیدصنایع دستی و هنرهای سنتی را حرفه ای درآمدزا برای زندانیان تبدیل کند.

مدیر کل زندان های استان با قدردانی از همکاری های اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در ارائه آموزش گفت: در سال گذشته بیش از ۱۶۹ هزار نفر-ساعت در زمینه صنایع دستی در زندان های استان آموزش دیدند و ۵۵۱ زندانی موفق به اخذ مدرک آموزشی شدند.

حیدری توسعه مهارت های حرفه‌ای مددجویان و رسیدن به خودباوری و خود اشتغالی را یکی از اهداف اداره کل زندان های استان دانست و افزود: اشتغال زندانیان چرخه بازگشت به جرم را قطع می کند و برای خانواده زندانیان درآمد پایدار و کاهش آسیب‌های اجتماعی را به همراه خواهد داشت.

بازاریابی نوین، توسعه بازارچه فروش محصولات صنایع دستی تولیدی زندانیان و خانواده آنها وتسهیل استفاده از اماکن گردشگری و موزه ها برای کارکنان زندان ها و خانواده زندانیان از دیگر اهداف انعقاد تفاهمنامه خواهدبود.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha