معاون سازمان زندان‌ها: توانمندسازی کارکنان تعالی، تحول و بهره‌وری سازمانی را درپی خواهد داشت

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان زندان‌های کشور در دوره آموزشی شناسایی دانش و تجربه نگاری ویژه روساء و کارشناسان مناطق آموزشی زندان‌های سراسر کشور یکی از چالش های فرهنگی در پیاده سازی مدیریت دانش را مدیریت تغییر دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان مازندران، دکتر ابراهیمی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان زندان‌ها در دوره آموزشی شناسایی دانش و تجربه نگاری واحد آموزشی منطقه 12 استان مازندران به درک مدیریت دانش و اهمیت آن اشاره کرد و گفت: مدیریت دانش فرآیند سیستماتیک شناسایی، جذب، سازمان‌دهی و به اشتراک‌گذاری دانش در یک سازمان برای بهبود تصمیم‌گیری، تقویت نوآوری و ارتقای عملکرد کلی است.

وی افزود: دانش به یک دارایی حیاتی برای سازمان‌ها تبدیل شده است و با مدیریت مؤثر دانش، مدیران می‌توانند دانش پنهان را شناسایی کنند تا از تکرار اشتباهات اجتناب کنند و از تخصص جمعی برای رشد و موفقیت سازمان استفاده کنند.

ابراهیمی با اشاره به مقاومت در برابر مدیریت تغییر گفت: ابتکارات مدیریت دانش اغلب نیازمند یک تغییر فرهنگی در درون سازمان است. مقاومت در برابر تغییر، ترس از دست دادن دانش، یا عدم درک مزایای اشتراک دانش می‌تواند مانع اجرای موفقیت‌آمیز پیاده‌سازی مدیریت دانش در سازمان شود.

معاون توسعه منابع سازمان زندان‌ها در ادامه با اشاره به جهت گیری مدیریتی از سنت های به سمت دانش های اشاره کرد و گفت: دانش به عنوان سرمایه اصلی از لحاظ مادی و معنوی تلقی می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان زندانها با اشاره به متناسب سازی بین دانش، بینش و مهارت گفت:توانمند سازی کارکنان منجر به تعالی و پیشرفت،تغییر و تحول،نوآوری و تولید عمل و بهره وری را به دنبال دارد.وی در پایان به وظیفه مسولان آموزش و پژوهش در سازمان زندانها اشاره کرد و گفت: با تقویت بنیه علمی فردی و سازمانی میتوان در تحقق سیاست ها و اهداف زندانیانی که منجر به اصلاح و تربیت در سطوح کل موسسه کیفری می شود دست یافت.

"صالحی عمران" مدیر کل دفتر آموزش و پرورش سازمان نیز ضمن ارایه گزارش عملکرد یکساله واحد های آموزشی ادارات کل کشور، نحوه ارزیابی عملکرد و ملاک های سنجش را تشریح و در انتها به رتبه بندی عملکرد استانها پرداخت .

وی در ادامه اظهار کرد: ارتقاء سطح آگاهی و توانمندی علمی و آموزش کارکنان بایستی منجر به توانمند سازی زندانیان و کمک به چرخه اصلاح و تربیت در سازمان زندانها وکاهش بازگشت مجدد زندانیان شود.

این نشست تخصصی با حضور مدیرکل، معاونین و کارشناسان دفتر آموزش و پژوهش سازمان زندانها، مدیرکل و معاونین زندان های مازندران، روسا و کارشناسان مناطق آموزشی زندانهای سراسر کشور به میزبانی مجتمع رفاهی و آموزشی منطقه 12شمال کشور واقع درخزرآباد برگزار شد.

انتهای خبر /

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha