نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر زندان‌های استان لرستان

شورای امر به معروف و نهی از منکر زندان‌های استان لرستان با حضور مدیرکل زندان‌های استان و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان لرستان، عبدالمجید کشوری مدیر کل زندان‌های استان لرستان در این نشست ضمن تقدیر از زحمات مسئولین و مربیان فرهنگی زندان‌های استان، گفت: بازگشت شرافتمندانه زندانیان به اجتماع، در گرو توجه ویژه به آموزه‌های فرهنگی، رشد اشتغال زندانیان و حفظ کرامت آنان است.

وی قرآن و نماز را محور فعالیت‌های فرهنگی دانست و گفت: اقدامات زندانبانی در جمهوری اسلامی بر مبنای آموزه‌های دینی و قرآنی است و ما طبق کلام اهل بیت موظفیم به همه امورات دینی، فرهنگی و حفظ کرامت زندانیان توجه ویژه داشته باشیم؛ کما اینکه توجه به مسائل فرهنگی در زندان‌های استان در سال‌های اخیر، اثرات مثبت فراوانی در رفتار و اخلاق زندانیان و تغییر نگرش آنان به مسائل اجتماعی و سیاسی داشته است.

نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر زندان‌های استان لرستان

کشوری در ادامه به حضور حداکثری مددجویان در انتخابات اسفند ۱۴۰۲ اشاره کرد و افزود: در نتیجه اقدامات فرهنگی و همدلی و همکلامی با جامعه هدف، این حضور پرشور رقم خورد.

مدیرکل زندان‌های استان لرستان اظهار داشت: آمارها حاکی از این است که زندانیانی که تحت آموزش‌های تخصصی در حوزه‌های روانشناسی، فرهنگی و مهارت آموزی قرار گرفته‌اند، پس از آزادی و خروج از زندان، بازگشت مجدد به زندان ندارند.

حجت الإسلام مهدوی نیا رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر در این جلسه ضمن تقدیر از فعالیت‌های فرهنگی و اهتمام ویژه زندان‌های استان به حوزه امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف یک امر فطری‌است که انسان متمایل به این دو فریضه الهی است.

نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر زندان‌های استان لرستان

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر تکلیف و مأموریت الهی است که مؤمنین وظیفه دارند به هر نحوی این مأموریت را انجام دهند و از انجام همین تکلیف تفاوت مؤمن و منافق مشخص می‌شود.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر در ادامه افزود: امر به معروف و نهی از منکر واجباتی هستند که بقیه فرائض دینی، به‌وسیله این دو فریضه مهم بر پا داشته می‌شوند.

حجت‌الاسلام مهدوی نیا اعلام کرد: سامانه مطالبه‌گری از مسئولین ایجاد شده که آحاد مختلف جامعه می‌توانند گزارشات خود را در خصوص حمایت از کارهای درست مسئولین و همچنین تذکر بابت اشتباهات و تخلفات مسئولین ثبت کنند.

نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر زندان‌های استان لرستان
انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha