اشتغال مصداق بازاجتماعی‌شدن زندانیان است/ برای جهش تولید و اشتغال در زندان‌ها به سمت اشتغال صنعت‌محور رفته‌ایم

دکتر محمدی در این نشست گفت: برای جهش در تولید لازم است به‌سمت اشتغال صنعت‌محور رفت تا هم زندانیان بیشتری را تحت پوشش اشتغال قرار داد و هم بستر افزایش دستمزد آنان را فراهم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، دکتر غلامعلی محمدی صبح امروز، سه‌شنبه به عنوان سخنران در نشست دو روزه مدیران بنیاد تعاون زندانیان کشور حضور یافت.

رئیس سازمان زندان‌ها در این نشست ضمن گرامی‌داشت دهه مبارک امامت و ولایت در سخنانی به اهمیت بنیاد تعاون زندانیان اشاره کرد و افزود: بنیاد بعنوان یک موسسه اقتصادی، بازوی توانمند سازمان زندان‌ها درجهت تحقق اهداف و مأموریت‌های سازمان است.

وی اصلاح و تربیت زندانیان را مهمترین مأموریت سازمان زندان‌ها دانست و گفت: در تحقق این اصل، اشتغال و حرفه‌آموزی مهمترین بستر برای اقدامات اصلاحی و تربیت خواهد بود که بالتبع نقش بنیاد تعاون زندانیان در این مسیر بسیار تعیین‌کننده و راهگشا است.

باید نقش خود را در تحقق شعار سال ایفا کنیم

دکتر محمدی همچنین با تأکید بر اهداف تشکیل بنیاد تعاون زندانیان گفت: بنیاد درراستای ایجاد اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان، خدمت‌رسانی فرهنگی، ورزشی و غیره به آنان، کمک به امرار معاش خانواده‌شان و آزادسازی آنان ایجاد شده بنابراین هرگونه درآمدزایی حاصل از فعالیت اقتصادی باید متمرکز به وظیفه اصلی یعنی توسعه اشتغال باشد.

وی یادآور شد: به منظور تحقق شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) باید از ظرفیت‌های مردمی یعنی کارآفرینان برای گسترش اشتغال استفاده حداکثری شود. به تعبیری که اشتغال‌‎زایی در همه ابعاد شامل اشتغال نشسته، کارگاهی و خارج از زندان متحول گردد.

وی در پایان تأکید کرد: برای جهش در تولید لازم است به‌سمت اشتغال صنعت‌محور رفت تا هم زندانیان بیشتری را تحت پوشش اشتغال قرار داد و هم بستر افزایش دستمزد آنان را تأمین کرد. در این راستا راهبرد اشتغال مبتنی بر خوابگاه-کارگاه بسیاری از محدودیت‌ها را برطرف و مزیت‌های ویژه‌ای را برای گسترش اشتغال فراهم می‌آورد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha