«مرکز داده شهید لاجوردی» سازمان زندان‌ها در هفته قوه قضائیه به بهره‌برداری رسید

همزمان با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و درمراسمی باحضور رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه و رئیس سازمان زندان‌ها «مرکز داده شهید لاجوردی» این سازمان بهره‌برداری شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، «مرکز داده شهید لاجوردی» سازمان زندان‌ها همزمان با گرامیداشت هفته قوه قضائیه در مراسمی باحضور دکتر محمدی رئیس سازمان و دکتر کاظمی‌فرد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

دکتر محمدی در بخشی از این برنامه که صبح امروز، سوم تیرماه در ستاد مرکزی سازمان زندان‌ها برگزار شد، با اشاره به اقدامات تحولی در سازمان زندان‌ها اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های ما در سالیان اخیر، موضوع اعزام و بدرقه زندانیان به مراکز قضایی، درمانی و غیره بود که خوشبختانه با «دادرسی الکترونیک» این مشکل رفع گردید.

وی اضافه کرد: ملاقات الکترونیک و پابند الکترونیک، مصداق دیگری درارتباط با توسعه فناوری‌ها و اقدامات تحولی در سازمان زندان‌ها است و امروز نیز «مرکز داده شهید لاجوردی» به عنوان مرکزی مهم و زیرساختی به بهره‌برداری خواهد رسید.

«مرکز داده شهید لاجوردی» سازمان زندان‌ها در هفته قوه قضائیه به بهره‌برداری رسید

این مقام قضایی همچنین با اشاره به رونمایی از سامانه «دستیار نهادهای ارفاقی» بعنوان ابتکاری هوشمند در اعطای امتیازات به نحوه عملکرد زندانیان و مشارکت آن در برنامه‌های اصلاحی‌وتربیتی، این سامانه را ظرفیتی جدید در اعطای امتیازات و ارفاقات قانونی به زندانیان معرفی کرد.

در ادامه این نشست دکتر کاظمی‌فرد رئیس مرکز آمار و فناوری‌های اطلاعات قوه قضائیه با اشاره به افتتاح «مرکز داده شهید لاجوردی» گفت: راه‌اندازی این مرکز در مسیر بکارگیری فناوری‌های نوین، اقدام بزرگی است که باید از سازمان زندان‌ها بواسطه این اقدام زیرساختی تقدیر ویژه داشت.

وی اضافه کرد: قوه قضائیه در امر هوشمندسازی و استفاده از فناوری‌های نوین به عنوان یک نیاز و در تبعیّت از دستورات رهبر معظم انقلاب گام برمی‌دارد. همچنانکه امروز ازطریق سامانه‌های الکترونیک به صورت شبانه‌روزی به ارائه خدمت به مراجعین می‌پردازد.

رئیس مرکز آمار و فناوری‌های اطلاعات قوه قضائیه خاطرنشان ساخت: بحث موقعیت‌های جغرافیایی و زمان هم‌اکنون با سامانه‌های الکترونیک در ارائه خدمات قضایی به عموم مردم کناررفته و خدمت‌رسانی در برخی دفاتر خدمات قضایی به صورت شبانه‌روزی انجام می‌گیرد.

وی در این راستا بر تقویت سامانه‌های الکترونیک در حوزه خدمت‌رسانی قضایی تأکید کرد. در ادامه نیز «مرکز داده شهید لاجوردی» مستقر در ستاد سازمان زندان‌ها افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha