تشریح خدمات شاخص زندان‌های گلستان در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه

مدیرکل زندان‌های گلستان در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، خدمات شاخص زندان‌های استان را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان گلستان، غلامرضا سرلک نظارت الکترونیک زندانیان را یکی از خدمات مورد توجه دستگاه قضایی و فراجا عنوان کرد و گفت: زندانیان واجد شرایط از طریق نصب پابند الکترونیک در محدوده معین بیرون از زندان تحمل حبس می‌کنند که تبعات اجتماعی حبس در زندان را می‌کاهد.

غلامرضا سرلک افزود: محدوده مجاز برای زندانیان دارای پابند الکترونیک از شعاع ۱۰۰ تا ۱۰۰۰متر در محل تعیین شده متغیر است و با نظارت الکترونیک دقیق بر حرکت جغرافیایی اگر زندانی از محدوده تعیین شده خارج شود این امتیاز از او سلب خواهد شد.

مدیرکل زندان‌های استان با بیان اینکه دادرسی الکترونیک کاهش اعزام‌ها به دادسرا و دادگاه و به تبع آن کاهش مخاطرات ناشی از اعزام را به همراه دارد، از رشد ۸۳ درصدی دادرسی‌ها در زندان‌های استان بصورت الکترونیک خبر داد.

وی با اشاره به راه‌اندازی دفتر خدمات قضایی در زندان‌های استان ، اظهار کرد: کلیه خدمات قضایی اعم از ثبت اعتراض، دادخواست، امضای الکترونیک و... برای زندانیان رایگان انجام می‌شود.

سرلک ادامه داد: با انعقاد تفاهمنامه ای که با کانون وکلا امضا کردیم محلی به عنوان دفتر معاضدت قضایی در زندان‌ها راه اندازی شد و زندانیان بصورت روزانه از معاضدت قضایی و مشاوره حقوقی رایگان وکلا بهره‌مند می‌شوند.

عضو شورای قضایی گلستان یکی از فعالیت‌های مهم در زندانها را اشتغال زندانیان دانست و گفت: در حال حاضر زندان‌های استان با ۱۴ کارگاه فعال، ۱۳۲۰ زندانی را مشغول به کار کرده است.

سرلک با بیان اینکه اشتغال زندانیان تاثیر بسزایی در معیشت خانواده آنان داشته، افزود: زندانیانی که در کارگاههای داخل و بیرون از زندان مشغول بکار هستند ماهیانه ۲ میلیارد تومان دستمزد دریافت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه درصد تکرار جرم زندانیان با اشتغال به کار، بطور قابل توجه کاهش می‌یابد، از کلیه کارآفرینان و صاحبین مشاغل که خواهان دریافت تسهیلات و امکانات جهت ایجاد کارگاه اشتغال در زندان‌ها هستند دعوت بعمل آورده تا ضمن بهره مندی از مزایا، کمک شایانی به کاهش جرم و بزه شود.

مدیرکل زندانهای استان از کاهش ۱۸درصدی جرم سرقت در استان خبرداد و افزود: به دستور رییس کل دادگستری و مراجع قضایی حدود ۲سال است که هیچگونه تسهیلاتی اعم از مرخصی و آزادی مشروط به زندانیان سارق نداده‌ایم که موجب کاهش جرم سرقت در استان شده است.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha