بازدید مقامات قضائی از زندان گنبد به مناسبت هفته قوه قضائیه

همزمان با هفته قوه قضائیه و دهه امامت و ولایت، مسئولان و قضات حوزه های قضائی شرق استان گلستان با حضور در زندان گنبد به درخواست های زندانیان رسیدگی کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان گلستان، درآستانه عید سعیدغدیرخم و همزمان با گرامیداشت هفته قوه قضائیه ، در راستای اجرای دستورالعمل ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها مقامات حوزه های قضائی شرق استان درروز های مختلف هفته در زندان حاضر شدند و در دیدارچهره به چهره به مشکلات قضائی زندانیان رسیدگی کردند.

مهدی سرگلزائی مدیر زندان گنبدکاووس گفت: قضات حوزه های قضائی شرق استان بصورت مستمر در طول سال در زندان حاضرمی شوند واز نزدیک با زندانیان دیدارچهره به چهره برگزار می نمایند وبه مشکلات قضائی آنان رسیدگی می کنند و این حضور یکپارچه قضات فقط ویژه هفته قوه قضائیه نیست بلکه در طول سال این حضور ادامه دارد و چه بسا درهفته قوه قضائیه حضورقضات در زندان با جدیت بیشتری صورت می گیرد.

سرگلزائی درادامه افزود: علاوه بر تاکیدات قانونی و دستورالعمل‌ها برای حضور قضات در زندان‌ها، در عرصه عملی هم، حضور قضات در زندان‌ها موثر بوده به طوریکه رسیدگی به امورات قضائی آنان تاحد زیادی از مشکلات زندانیان و خانواده های آنان می کاهد .

وی در ادامه افزود: این روند حضور قضات در زندان موجب آرامش زندانیان شده و از مراجعه جمع کثیری از خانواده ها به مراجع قضایی جلوگیری می‌کند.

در پایان این بازدید، قضات درخصوص درخواست های زندانیان اعم از مرخصی،پایان حبس،آزادی مشروط،تعلیق مجازات،تقلیل وثیقه و...دستورات لازم را صادر کردند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha