آزادی 210 نفر از زندانیان استان کردستان به مناسبت عید سعیدغدیرخم و هفته قوه قضائیه

همزمان با هفته قوه قضائیه و عید سعید غدیرخم، طی مراسمی 210 نفر از زندانیان استان کردستان آزاد شدند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان کردستان، با موافقت رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) و به مناسبت هفته قوه قضائیه، همزمان با عید سعید غدیرخم ، تعداد 210 نفر از زندانیان استان کردستان آزاد شده و به آغوش خانواده بازگشتند.

طی مراسم باشکوهی که به همین مناسبت در زندان مرکزی سنندج با حضور رئیس کل دادگستری استان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، مدیرکل زندانهای استان، مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان و مقامات قضایی برگزار گردید، ضمن اجرای ویژه برنامه های مداحی و مولودی خوانی به مناسبت اعیاد خجسته قربان و غدیر و گرامیداشت هفته قوه قضائیه ، جشن آزادی تعدادی از زندانیان به صورت نمادین برگزار گردید .

حسینی رئیس کل دادگستری استان کردستان در این مراسم ضمن تبریک هفته قوه قضائیه و ایام خجسته عید قربان و غدیر با اشاره به تلاشهای همکاران قضایی و کمیسیون عفو و بخشودگی گفت: به مناسبت هفته قوه قضائیه، مجموعا" با آزادی تعداد 210 نفر از زندانیان کردستانی در سه بخش موافقت شده است که بخش اول مربوط به موافقت مقام معظم رهبری با عفو محکومین به مناسبت عید غدیر می باشد و بخش دوم شامل مددجویان مورد حمایت ستاد دیه و خیرین بوده و سومین مرحله مربوط به آن دسته از محکومانی است که کمتر از شش ماه از حبس آنان باقی مانده است.

رئیس کل دادگستری استان همچنین تصریح کرد : براساس دستور رئیس قوه قضائیه به مناسبت عید سعید غدیرخم با مرخصی چند روزه آن دسته از مددجویانی که نام آنها مزین به نام حضرت علی (ع) بوده و یا از سادات گرانقدر می باشند، نیز موافقت گردیده که در استان کردستان این مرخصی به تمامی محکومین واجد شرایط اعطا می گردد.

مجتبی محمدی مدیرکل زندانهای استان کردستان نیز در این مراسم ضمن تبریک عیدسعید غدیر خم و هفته قوه قضائیه گفت: پیرو بازدید ماه گذشته مدیرکل کمیسیون عفو و بخشودگی قوه قضائیه و با تمهیدات مناسب صورت گرفته، تعداد زیادی از زندانیان امروز آزاد شده و تعداد کثیری هم از ارفاقات قانونی بهره مند شده اند.

وی تصریح کرد: لیست دیگری از زندانیان واجد شرایط عفو و بخشودگی تهیه شده و در مناسبت های پیش رو شرایط آزادی آنان نیز فراهم می گردد.

انتهای خبر /

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha