اعطای ۱۵ میلیارد تومان وام اشتغال به زندانیان زندان‌های استان

سید محتشم حسینی مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر از پرداخت ۱۵ میلیارد تومان وام اشتغال‌زایی به زندانیان آزاد شده مهارت‌دیده در استان بوشهر خبر داد و گفت: زندانیان در ۷۰ رشته مهارت‌آموزی و اشتغال‌زایی شده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان بوشهر،سید محتشم حسینی با اشاره به جایگاه مهم سازمان زندان‌ها در اصلاح و تربیت محکومین گفت: اداره کل زندان‌های استان بوشهر در عرصه فرهنگی و تربیتی برنامه‌های مختلفی برای زندانیان اجرا می‌کند.

وی ادامه داد: رئیس کل دادگستری استان بوشهر توجه ویژه‌ای به رسیدگی مستمر به پرونده زندانیان و ارائه ارفاقات قانونی در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها دارد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان بوشهر با بیان اینکه این مجموعه در برنامه‌های فرهنگی و مهارت‌آموزی زندانیان رتبه برتر در کشور کسب کرده است گفت: در عرصه اشتغال زندانیان ۶۰۰ نفر در داخل کارگاه صنایع دستی در رشته‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

حسینی ادامه داد: زندانیان با رأی باز نیز فعالیت اشتغال‌زایی در خارج از زندان دارند و ۶۲۰ نفر از طریق تعاونی زندانی در طرح‌های پرورش میگو و دیگر فعالیت‌های تولیدی، صنعتی و خدماتی فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در مجموع یک‌هزار و ۲۲۰ زندانی شاغل هستند خاطرنشان کرد: در سال قبل یک‌هزار و ۷۸۷ زندانی در ۷۰ رشته مهارت‌آموزی و یک‌هزار و ۵۱۲ نفر آنان موفق به دریافت گواهینامه شدند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان بوشهر برنامه تدوین شده برای مهارت زندانیان در سال قبل را یک‌هزار و ۳۰۰ نفر دانست و بیان کرد: اداره کل زندان‌های استان بوشهر نسبت به برنامه تدوین شده در مهارت‌آموزی ۱۱۶ درصد تحقق داشته و بیش از افراد مهارت‌آموزی شدند.

حسینی رسیدگی به خانواده زندانیان نیازمند را از دیگر برنامه‌ها اعلام و تصریح کرد: در سال قبل ۶۲۹ نفر از خانواده زندانیان مورد رسیدگی معیشتی، اقتصادی و اجتماعی قرار گرفتند و در سه ماه نخست امسال به یک‌هزار ۳۵۵ نفر از خانواده‌های زندانی استان بوشهر خدمات‌رسانی شد.

وی تحویل بسته‌های معیشتی غذایی و اهدا کارت هدیه به خانواده زندانیان را مورد اشاره قرار داد و افزود: در سال قبل ۳۸۴ خانواده زندانیان مورد بازدید قرار گرفت و در سه ماه امسال ۳۲۷ مورد خانواده زندانیان با ۲ هزار و ۵۲۸ نفر مورد بازدید رسیدگی قرار گرفتند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان بوشهر واگذاری ۲ هزار و ۵۲۵ بسته معیشتی به ارزش ۲.۵ میلیارد تومان در سال گذشته به خانواده زندانیان نیازمند را مورد اشاره قرار داد و گفت: در سه ماه نخست امسال ضمن بررسی مشکلات خانواده زندانیان به آنان بسته معیشتی به ارزش یک میلیارد و ۴۳ میلیون تومان تحویل شد.

حسینی تسهیلات اشتغال‌زایی را از دیگر فعالیت‌های این مجموعه دانست و تصریح کرد: سال قبل به ۱۰۱ نفر از زندانیان مهارت دیده آزاد شده ۱۵ میلیارد تومان وام کم بهره اشتغال‌زایی در سه ماه نخست امسال به ۳۵ زندانی آزاده شده ۵۲۵ میلیون تومان وام پرداخت شد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha