آئین آزادسازی 123 زندانی و اعطای ارفاقات قانونی به 498 نفر در استان سمنان

آئین آزاد سازی و اعطای ارفاقات قانونی به 621 نفر از زندانیان در دهه امامت و ولایت و هفته قوه قضاییه با حضور رئیس کل دادگستری و مقامات قضایی استان در اردوگاه حرفه آموزی و کار درمانی استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان سمنان، امید کهربایی مدیرکل زندانهای استان سمنان درآئین آزاد سازی زندانیان با اشاره به ایجاد اشتغال 55 درصدی زندانیان، گفت: در سال گذشته بیش از 15 میلیارد تومان دستمزد به زندانیان شاغل پرداخت شده است.

مدیرکل زندانهای استان سمنان در ادامه از برگزاری کلاس ها فنی و حرفه ای و اهدای گواهینامه های معتبر در زندانهای سراسر استان خبرداد، و تصریح کرد: در سال گذشته با برگزاری کلاس های فنی و حرفه ای به یک هزارو 600 نفر گواهینامه فنی و حرفه ای اعطاء گردیده است.

آئین آزاد سازی 123 زندانی و اعطای ارفاقات قانونی به 498 نفر در استان سمنان

کهربای فعالیت های فرهنگی زندانهای استان را از دیگر اقدامات شاخص این مجموعه دانست و تشریح کرد: با ایجاد فضای مناسب برای برگزاری کلاس های متعدد فرهنگی و قرآنی بیش از 800 نفر از زندانیان استان سمنان در این کلاس ها به صورت مستمر شرکت می کنند و 20 نفر از زندانیان استان نیز حافظ قرآن می باشند.

آئین آزاد سازی 123 زندانی و اعطای ارفاقات قانونی به 498 نفر در استان سمنان

وی از کسب مقام سوم و چهارم کشوری مسابقات ورزشی زندانیان، خبرداد، و خاطر نشان کرد: در سال گذشته با شرکت زندانیان استان سمنان در مسابقات ورزش های باستانی مقام سوم در رشته انفرادی و مقام چهارم در رشته گروهی را استان سمنان کسب نموده است.

کهربایی با اشاره به ایجاد فضای مطلوب خوابگاهی و سوله های اشتغال، عنوان کرد: در ایجاد فضای مطلوب خوابگاهی و ایجاد سوله های اشتغال در زندانهای استان سمنان بیش از 30 میلیارد تومان اعتبار در سال گذشته هزینه شده است تا فضای مناسبی را ایجاد نماییم.

مدیرکل زندانهای استان سمنان در این آئین آزاد سازی از آزادی 20 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد خبرداد، و بیان کرد: این زندانیان جرائم غیر عمد با کمک خیرین و نیکوکاران و ستاد دیه استان سمنان با پرداخت 2 میلیارد تومان آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

آئین آزاد سازی 123 زندانی و اعطای ارفاقات قانونی به 498 نفر در استان سمنان

در ادامه حجت الاسلام اکبری رئیس کل دادگستری استان سمنان در جشن آزادی و اعطای ارفاقات قانونی ، گفت: با پایش کلی وضعیت زندانیان در سراسر استان توسط مقامات قضایی مربوطه و شناسایی افراد واجد شرایط، موجبات آزادی تعداد621 نفر از زندانیان، با بهره گیری از ارفاقات قانونی فراهم شد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در این آئین ضمن تبریک دهه امامت و ولایت و هفته قوه قضاییه گفت: زندانی فردی است که تحت هر عنوانی اعم از جزایی و یا مدنی از جامعه جدا شده و در مکانی به نام زندان محبوس است، عموما این افراد با هنجارشکنی در جامعه، متهم به یک رفتار مجرمانه هستند که بخاطر آن در زندان بسر می برند.

وی افزود: سیاست زندان بانی اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر صرف محبوس کردن متهم و یا محکوم علیه نیست، بلکه با هدف بازاجتماعی کردن زندانی و اصلاح بزهکار است، به نحوی که اهداف اجرای مجازات از حیث تاثیرگذاری برای بازگشت متهم به اجتماع محقق شود.

آئین آزاد سازی 123 زندانی و اعطای ارفاقات قانونی به 498 نفر در استان سمنان

رئیس کل دادگستری استان سمنان در ادامه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر توجه هر چه بیشتر به پرونده های زندانی دار و بازداشتی، که با دقت و سرعت بیشتری رسیدگی شوند اظهارداشت: در مجازات ها بایستی حتما تناسب را رعایت کنیم و در عین حال اثرگذاری هم داشته باشند و مجازات تعیین شده با جرم ارتکابی متناسب باشد.

وی ادامه داد: پس انتظار می رود همکاران قضایی در اجرای سند تحول و تعالی قضایی همواره این موضوع را مد نظر داشته باشند، تا اجرای مجازات ها در عین بازدارندگی به اصلاح رفتار و بازاجتماعی کردن بزهکاران منجر شود.

آئین آزاد سازی 123 زندانی و اعطای ارفاقات قانونی به 498 نفر در استان سمنان

اکبری در ادامه تصریح کرد: در همین راستا با پایش کلی وضعیت زندانیان در سراسر استان توسط مقامات قضایی، مددکاران و رئیس زندانهای استان سمنان افراد واجد و شرایط شناسایی شده و موجبات آزادی تعداد621 نفر از زندانیان، با بهره گیری از ارفاقات قانونی فراهم گردید، که از این افراد تعداد 123 نفر بصورت کامل آزاد شدند و 498 نفر از سایر ارفاقات قانونی مانند مرخصی، رای باز و یا پابند الکترونیک وغیره بهره مند شده اند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در خاتمه مراسم ضمن بازدید از کارگاه های مختلف ایجاد شده در مراکز حرفه آموزی زندانیان و مشاهده تولیدات آنان افزود: توسعه نظام اشتغال زندانیان با تکمیل زنجیره تأمین مالی، حرفه آموزی و بازیابی اجتماعی مددجویان با محوریت توسعه کسب و کار مبتنی بر ایجاد قابلیت فردی در کسب درآمد در زندان های استان با جدیت پیگیری می شود.

آئین آزاد سازی 123 زندانی و اعطای ارفاقات قانونی به 498 نفر در استان سمنان

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha