بازدید رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی و نمایندگان مجلس از زندان نیشابور

مسئولین ارشد قضایی، اجرایی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با همراهی حسینی مدیرکل زندان‌های استان به منظور پیگیری انتقال زندان نیشابور به خارج شهر از زندان این شهرستان بازدید کردند. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان خراسان رضوی ، حجت الاسلام و المسلمین زرندی رئیس کل دادگستری استان ، درودی دادستان مرکز و حسینی مدیرکل زندانهای خراسان رضوی در سفر به شهرستان نیشابور با همراهی رستمی و سلیمانی نمایندگان مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی و فرماندار ، رییس دادگستری و دادستان شهرستان از زندان فعلی و زمین محل انتقال زندان به خارج از شهر بازدید کردند.

بازدید رئیس کل دادگستری خراسان رضوی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی از زندان نیشابور

گفتنی است در ابتدای این سفر یک روزه حجت‌الاسلام والمسلمین زرندی و هیأت همراه از زمین محل پروژه انتقال زندان نیشابور به خارج شهر بازدید کرده و از نزدیک وضعیت استانداردهای لازم را مورد ارزیابی قرار داد.

در ادامه رئیس کل دادگستری استان به همراه سایر مسئولین ارشد قضایی، اجرایی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی از زندان فعلی نیز بازدید کرد و با تعدادی از زندانیان به صورت مستقیم و بی‌واسطه به گفتگو پرداخت و به مشکلات قضایی زندانیان نیز رسیدگی کرد.

بازدید رئیس کل دادگستری خراسان رضوی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی از زندان نیشابور

شایان ذکر است در حاشیه این سفر یکروزه و در نشستی مشترک به منظور هم‌اندیشی و ارائه گزارش در خصوص فرآیند انتقال زندان نیشابور به خارج شهر، حسینی مدیر کل زندان‌های خراسان رضوی به تشریح وضعیت زندان فعلی نیشابور و محدودیت‌های موجود در جهت اجرای تکالیف اصلاحی و تربیتی به جهت کمبود فضای فیزیکی نامناسب پرداخت و ضمن ارائه گزارش از فرآیند طرح و تصویب پروژه انتقال زندان نیشابور به خارج شهر، به بیان ملزومات و استانداردهای ضروری برای اجرای این پروژه پرداخت و گفت: باید با رعایت قوانین و اتکا به خرد جمعی و به کارگیری همه ظرفیت‌ها و راهکارهای موثر این پروژه با جذب اعتبار ابلاغی وارد فاز اجرایی شود.

بازدید رئیس کل دادگستری خراسان رضوی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی از زندان نیشابور

بازدید رئیس کل دادگستری خراسان رضوی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی از زندان نیشابور

بازدید رئیس کل دادگستری خراسان رضوی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی از زندان نیشابور

در ادامه این نشست درودی دادستان مرکز استان، دادستان و رئیس دادگستری نیشابور نیز به بیان ابعاد و الزامات خروج زندان به خارج شهر پرداختند و خواستار تسریع در آغاز فرآیند اجرای این پروژه که یکی از مطالبات مردم هست شدند.

رستمی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی و دونده فرماندار نیشابور نیز ضمن قدردانی از پیگیری‌های مستمر مجموعه مدیریتی زندان‌های استان برای اجرای این پروژه اظهار داشتند: تسریع در فرایند انتقال زندان به خارج شهر مورد اجماع همه دستگاه‌های متولی است و با توجه به اینکه این موضوع یک مطالبه مردمی نیز هست در اولویت امور قرار گرفته و امیدواریم با تصمیم گیری نهایی در سطوح کارشناسی و مدیریتی این پروژه وارد فاز اجرایی شود.

در پایان حجت الاسلام والمسلمین زرندی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به این موضوع که اولویت در انجام مسئولیت تأمین نظر مردم است گفت: موضوع انتقال زندان نیشابور به خارج شهر سال‌هاست مطالبه به حق مردم این شهرستان است که در سنوات گذشته مطالعات اولیه و تکمیلی آن صورت گرفته و با پیگیری‌های موثر مجموعه زندان‌های استان به مراحل اجرایی نزدیک شده است که ان شاء الله پس از تجمیع نظرات کارشناسی و اتخاذ تصمیم نهایی، لازم است تا موضوع با تمام ظرفیت و توان در دستور کار همه دستگاه‌های متولی و مسئول قرار گیرد.

گفتنی است در نتیجه این نشست مقرر شد گزارش‌های تکمیلی کارشناسی به قید فوریت به جهت اتخاذ تصمیم نهایی به مراجع ذی‌صلاح ارائه شود.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha