۲ هزار و ۹۰۰ خانواده در تهران تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان قرار دارند

مدیرعامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان مرکز با بیان اینکه حدود ۵۸ هزار خانواده زندانی در سراسر کشور تحت پوشش انجمن‌های حمایت زندانیان هستند، گفت: از این تعداد حدود ۲ هزار و ۹۰۰ خانواده در تهران تحت پوشش انجمن مرکز هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان تهران، مدیرعامل انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان مرکز گفت: ۲ هزار و ۹۰۰خانواده در تهران تحت پوشش انجمن، و از خدمات حمایتی بهره‌مند می‌شوند.

منوچهررحمانی تصریح کرد: بر اساس تفاهمی که با ستاد دیه منعقد کردیم، ۱۳۰ زندانی واجد شرایط، با مبلغ ۲ میلیارد تومان آزاد از زندان‌های استان آزاد شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اکنون ۶۰۰ زندانی رأی باز در مراکز مختلف مشغول بکارند، گفت: علاوه بر اشتغال زندانیان، دوره‌های متعدد آموزشی و مهارتی نیز برای خانواده در حال اجرا است.

رحمانی گفت: آموزش مهارت‌های زندگی به خانواده‌های زندانیان نقش پیشگیرانه دارد و یکی از اولویت‌های انجمن حمایت از زندانیان مرکز، تداوم برنامه‌های آموزشی و کاربردی برای خانواده زندانیان است.

وی یادآور شد: با تسهیل حضور خانواده‌های زندانیان در کلاس‌های آموزشی علاوه بر آموزش مهارت‌های اساسی زندگی که بصورت هفتگی برای خانواده‌های زندانیان برگزار می‌شود در پایان هر کلاس از میان این خانواده‌ها علاقمندانی که تمایل به ادامه تحصیل دارند در دانشگاه علمی کاربردی انجمن حمایت زندانیان درخواست ثبت نام می‌کنند.

مدیرعامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان مرکز تاکید کرد: در این دانشگاه رشته‌هایی شامل کاردانی فنی تعمیر موبایل، طلا و جواهر، فرش دستباف و کسب و کارهای دیجیتالی تدریس خواهد شد.

گفتنی است انجمن حمایت در روز نسیم مهر، یک‌میلیارد و 760 میلیون تومان به حساب یک‌هزار و ۳۷۶ خانواده واریز کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha