برگزاری نشست تخصصی مسئولیت پذیری اجتماعی با حضور جمعی از اساتید دانشگاه بیرجند

اولین نشست تخصصی مسئولیت پذیری اجتماعی با حضور جمعی از اساتید دانشگاه بیرجند در اداره کل زندان های خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان خراسان جنوبی، معاون سلامت،اصلاح و تربیت زندان های استان گفت: وظیفه اصلی مسوولان زندان‌ها حفظ نظم، امنیت و جامعه‌پذیری زندانیان است.

«مجید آذرمهری» افزود: پیشگیری، مسئولیت پذیری اجتماعی، جامعه‎پذیری و اصلاح و تربیت زندانیان در سایه برقراری نظم و امنیت تحقق می‌یابد.

این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد:کار در نظام مقدس جمهوری اسلامی و سازمان زندان ها، به لحاظ رسیدگی به مشکلات زندانیان و خانواده های محروم آنان را به عنوان یک فریضه می‌دانیم و توجه خاص به خانواده زندانیان به عنوان یک اولویت سازمانی مورد تأکید قرار دارد.

وی عنوان کرد: امروز از زندان های به عنوان تهدید یاد نمی شود بلکه الان در زندان های فرصت ها برای زندانیان در تمامی عرصه ها فرهنگی،تربیتی،حرفه آموزی،اشتغال و... محیا می باشد.

وی با اشاره به این که از زندان های صدای زندگی،حرکت و پویایی به گوش می رسد و بیش از 43 درصد زندانیان در کارگاه های داخل زندان هم اکنون مشغول به کار می باشد. ادامه داد: برای اولین بار در کشور مجوز ایجاد مرکز فنی و حرفه ای دو منظور به نام خراسان جنوبی ثبت شده است.

«آذرمهری» با بیان که دانشگاه با نگاه پژوهشی و علمی می توانند کمک خوبی در امر باز اجتماعی کردن زندانیان نقش آفرینی کند عنوان کرد: در اولین نشست تخصصی مسئولیت پذیری اجتماعی با حضور اساتید دانشگاه بیرجند روسای ادارت زندان های استان با ارائه بخشی از عملکرد کاری حوزه خود و همچنین اساتید نیز در حوزه پژوهشی،کارآفرینی تبادل اطلاعات می کنند و بزودی کمیته ای تخصصی در این باره ایجاد می شود.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha