کمیته ساماندهی امور زندانیان استان اردبیل تشکیل جلسه داد

اولین جلسه کمیته ساماندهی امور زندانیان در سال جاری با حضور رئیس کل دادگستری استان، معاونین قضایی، دادستان‌های حوزه‌های تابعه و مدیرکل زندان‌های اردبیل با محوریت بررسی آخرین وضعیت جمعیت کیفری استان در محل سالن جلسات دادگستری کل برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان اردبیل، حجه‌الاسلام کثیرلو، رئیس‌کل دادگستری استان با اشاره به کسب موفقیت‌های اخیر کشوری در حوزه کاهش جمعیت کیفری گفت: وجود تعاملات سازنده و هماهنگی‌های مابین حوزه‌های قضایی و مجموعه زندان‌ها موجب کسب رتبه‌های برتر کشوری در چندین سال اخیر شده است.

وی در ادامه سخنان خود خواستار گسترش و تقویت ارتباطات بین دستگاهی برای ارتقا در حوزه‌های مختلف به ویژه کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و توسعه حرفه آموزی و اشتغال در مراکز تامینی استان شد.

کمیته ساماندهی امور زندانیان استان اردبیل تشکیل جلسه داد

کثیرلو در ادامه افزود: رعایت حقوق شهروندی و حفظ کرامت و شئون انسانی یکی از اولویت‌های نهاد قوه قضائیه است که بایستی در تمامی حوزه های زیرمجموعه با حساسیت کامل رعایت شده و دادستان‌ها بیش از پیش به حسن اجرای آن نظارت داشته باشند.

در ادامه این نشست تخصصی امجدی مدیر کل زندان‌های استان، به ارائه گزارش جامعی از آخرین وضعیت مراکز تامینی و تربیتی پرداخت.

وی با استناد به ارزیابی‌های صورت گرفته توسط مسئولین قضایی و نظارتی سازمان زندان‌های کشور اذعان داشت: به همت مقامات قضایی و تلاش همکاران مجموعه زندان‌ها، این استان در ارزیابی فصلی سال جاری توانست در شاخص‌های 18گانه ساماندهی امور زندانیان رتبه برتر کشوری را کسب کند.

کمیته ساماندهی امور زندانیان استان اردبیل تشکیل جلسه داد

امجدی در ادامه به آمارهای مقایسه‌ای در شاخص‌های؛ ورودی زندانیان، کاهش زندانیان مالی، افزایش آزادی‌های مشروط، افزایش تعلیق اجرای مجازات، افزایش استفاده از پابند الکترونیکی، توسعه اشتغال زندانیان و .... اشاره کرد و کسب رتبه دوم کشوری در این شاخص‌ها را گامی مهم در جهت تحقق اولویت‌های مشترک نهاد قضا و سازمان زندان‌ها در بحث کاهش جمعیت کیفری دانست.

در ادامه مقرر شد هفته آتی با حضور دادستان اردبیل، مدیرکل زندان‌های استان و دادستان‌های شهرستان‌های تابعه در خصوص بررسی اقدامات حوزه‌های قضایی پارس‌آباد، گرمی و مشگین‌شهر نشست ویژه‌ای برگزار شود.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha