زندان‌های فارس در نگهداری و اصلاح مجرمان عملکرد موفقی دارند

هیات عالی رتبه اعزامی دادستانی کل کشور طی یک هفته با استقرار در استان فارس ضمن بازدید از حوزه های قضائی، از زندانها و مراکز تامینی و تربیتی استان فارس نیز بازدید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زندانهای استان فارس، مدیرکل دفتر نظارت بر امور زندانهای دادستانی کل کشور از کانون اصلاح و تربیت فارس بازدید کرد. قاضی دکتر حسن خانجانی مؤقر پس از بازدید از زندانهای آباده، فیروز آباد ، نور آباد ،زندان شماره 2 شیراز ، مجتمع کاردرمانی فارس ، از کانون اصلاح و تربیت فارس بازدید بعمل آورد. در این بازدید که با همراهی اسحاق ابراهیمی مدیر کل زندان‌های فارس و داریوش بوستانی معاون دادستان عمومی انقلاب فارس در امور زندان‌ها همراه بود و به مدت ۴ ساعت به طول انجامید، مدیر کل دفتر نظارت بر امور زندان‌های دادستانی کل کشور ضمن بازدید از تمامی بخش‌های اداری ، خدماتی و قضایی،فرهنگی و آموزشی این موسسه تأدیبی و تربیتی، بازدید نمود و با توضیحات علی محمد رحیمی مدیر کانون اصلاح و تربیت فارس با اقدامات و برنامه‌های تامینی و تربیتی و آموزشی کانون در راستای اصلاح و تربیت مددجویان از نزدیک آشنا شد. حسن خانجانی همچنین در محل خوابگاه‌ها با تمامی مددجویان بصورت چهره به چهره دیدار و گفتگو نمود و به مشکلات پرونده‌ای و قضایی آنان پاسخ گفت و رسیدگی نمود.وی در بازدید از مجموعه فرهنگی زندان نیز ضمن تمجید از اقدامات کانون در اصلاح و تربیت مجرمان، به مسئولین و کارشناسان حوزه فرهنگی توصیه کرد از مفاخر علمی مذهبی و فرهنگی استان فارس به ویژه شهید دستغیب بیش از پیش در اصلاح رفتار و اندیشه مجرمانه گروه‌های هدف بهره گیرند.

بازدید مدیرکل دفتر نظارت بر امور زندانهای دادستانی کل کشور از مجموعه زندان باز شیراز ، قاضی حین خانجانی با همراهی مدیرکل زندانهای فارس و معاون دادستان مرکز فارس در امور زندانها و همچنین دادیار ناظر بر زندان حوزه اردوگاه و زندان باز، از مجموعه صنعتی تحت مدیریت زندان باز شیراز بازدید کرد//مدیرکل دفتر نظارت بر امور زندانهای دادستانی کل کشور در این بازدید ۲ ساعته، از سالنهای تولیدی-صنعتی بازدید و ضمن گفتگو با زندانیان شاغل در این سوله ها، با کار آفرینان نیز به گفتگو پرداخت و به منظور توسعه خدمات ضمن اشتغال مددجویان، توصیه های لازم را ارائه کرد.
دیگر برنامه سفر خانجانی به استان فارس، بازدید مدیرکل دفتر نظارت بر امور زندانهای دادستانی کل کشور از بازداشتگاه مرکزی شیراز بود. قاضی حسن خانجانی در ادامه سفر خود به استان فارس و بازدید از مؤسسات کیفری تابعه استان، با همراهی مدیرکل زندانهای فارس و معاون دادستان مرکز فارس در امور زندانها، از بخشهای مختلف بازداشتگاه مرکزی شیراز بازدید و با زندانیان در محل سالنهای اندرزگاهی بصورت چهره به چهره دیدار نمود.وی در این بازدید ۴ ساعته ضمن استماع درخواستهای زندانیان برای رسیدگی به موارد مطرح شده تمهیدات لازم را اتخاذ نمود و به سوالات پرونده ای و قضایی آنان پاسخ گفت.
مدیرکل دفتر نظارت بر امور زندانهای دادستانی کل کشور از زندان سماء شیراز(مرکز نظارت و کنترل الکترونیک) بازدید کرد. حسن خانجانی مدیرکل دفتر نظارت بر زندانها و ضابطین دادستانی کل کشور با حضور در مرکز سماء شیراز، از بخشهای مختلف این مؤسیه کیفری بازدید کرد.در این بازدید یک ساعته که با حضور ابراهیمی مدیرکل زندانهای فارس همراه بود، حبیب ابراهیمی رییس زندان سماء استان فارس، گزارشی را پیرامون اقدامات، برنامه ها و فعالیتهای این مؤسسه کیفری مجازی ارائه کرد.

بازدید معاون دادستانی کل کشور از زندان مرکزی شیراز
دکتر منصوری معاون دادستان کل کشور و دکتر خانجانی مدیر کل نظارت بر امور زندان‌های دادستانی کل کشور با حضور در زندان مرکزی شیراز از بخشهای مختلف این مؤسسه کیفری بازدید نمود. این بازدید که پایان بخش بازدهای نمایندگان عالی رتبه دادستانی کل کشور از مجموعه های قضائی استان فارس بود، مدت ۱۰ ساعت بطول انجامید. در این بازدید که با همراهی دادستان مرکز فارس، مدیر کل نظارت بر زندانهای دادستانی کل کشور،مدیرکل زندان‌های استان، معاون دادستانی فارس در امور زندان ها ترتیب یافت، وی و هیات همراه با حضور در اندرزگاه‌های مختلف از نزدیک با زندانیان به صورت چهره به چهره دیدار و ضمن استماع مسائل و مشکلات قضایی آنان دستورات لازم را به منظور رسیدگی به موارد مطرح شده ابلاغ کرد.

معاون دادستانی کل کشور در امور دادرساها و ضابطین: نقش زندان در کاهش آسیب های اجتماعی مهم است//زندان های فارس در نگهداری و اصلاح مجرمان عملکرد موفقی داراست

دکتر منصوری از کارگاه‌ها و موسسات اشتغال مولد زندان نیز بازدید و از نزدیک با برنامه‌های توسعه اشتغال زندانیان و حرفه آموزی در این زندان مرکزی شیراز آشنا شد. بازدید از سیمای عادل آباد و ظرفیت‌های ویژه آن در ارتقاء مهارت‌های اساسی زندگی زندانیان از دیگر برنامه‌های این بازدید ۱۰ ساعته بود. وی همچنین از مجتمع فرهنگی زندان بازدید و در نهایت طی گفتگویی را با سیمای عادل آباد اهداف سفر به فارس و بازدید از موسسات کیفری استان را تشریح کرد.
این مقام ارشد دادستانی کل کشور فعالیت‌های جاری در زندان عادل آباد و شرایط نگهداری مجرمان را مطلوب و خوب ارزیابی کرد و تصریح داشت: بررسی موارد مطرح شده و شرایط موجود مبین آن است که تعامل مطلوبی بین زندان و دادسرا حاکم است که این موجب رسیدگی حداکثری و پاسخگوی موثر به پرونده‌های زندانیان گردیده است. معاون دادستان کل کشور از برنامه‌ریزی مدیر کل زندان‌های فارس به منظور استقرار واحدهای تولیدی و اشتغال در اندرزگاه‌ها به صورت تفکیک شده را با استناد به اولویت‌های ترسیمی رئیس سازمان زندان‌های کشور اقدامی شایسته تمجید توصیف کرد.

دکتر عباس منصوری معاون دادستانی کل کشور و مدیر کل دفتر نظرارت بر امور زندان‌های دادستان کل کشور همچنین از ظرفیت‌های اشتغال صنعت محور زندان عادل آباد شیراز نیز بازدد نمود. معاون داستان کل کشور فعالیت‌های حوزه حرفه آموزی و اشتغال به ویژه اشتغال صنعت محور و مبتنی بر نیاز بازار در زندان مرکزی شیراز را در مسیر سند تحول قضایی توصیف نمود و این اقدامات را در راستای اصلاح مجرمان و بازگشت سعادتمندانه آنان به جامعه و پیشگیری از عود مجدد جرم در این افراد پس از آزادی از زندان موثر دانست.

وی توجه به امور حرف آموزه و اشتغال زندانیان را موجب آشنایی آنان با مهارت‌های کسب درآمد و اشتغال پس از آزادی عنوان داشت و گفت: این فعالیت‌ها و استمرار و توسعه آن ضامن اصلاح جامعه جرم در زندانها و در نتیجه کاهش هدفمند جمعیت کیفری خواهد بود.

دکتر عباس منصوری از مرکز سیمای عادل آباد و مجتمع فرهنگی تربیتی زندان عادل آباد شیراز نیز بازدید نمود. معاون داستان کل کشور در ادامه بازدید خود از بخشهای مختلف زندان عادل آباد شیراز، از مرکز خبر و رسانه زندانهای استان(سیمای عادل آباد) ، اندرزگاه قرآنی و فعالیتهای قرآنی زندانیان عادل آباد ،کتابخانه مرکزی زندان و همچنین مجتمع فرهنگی، آموزشی و تربیتی بازدید بعمل آورد.

دکتر منصوری در بازدید از سیمای زندان عادل آباد، فعالیت این مجموعه را در بین زندانهای کشور کم نظیر و منحصر بفرد دانست و تولیدات متنوع، ساخت انمیشن، تمرکز بر آموزش مهارتهای اساسی زندگی و توجه ویژه به فعالیتهای قرانی هدفمند و فرهنگساز و تربیت مدار را در فرایند اصلاح و تربیت مجرمان و در نهایت هدایت آنان برای بازگشت سعادتمندانه به جامعه مفید دانست.
ویدر گفتگوی خود با بخش خبر سیمای عادل آباد ، ضمن سلام و تحیات به رییس سازمان زندانهای کشور و خادمان اصلاح و تربیت در زندانها به ویژه استان فارس، اقدامات مجموعه زندانبانی را برای اصلاح و تربیت زندانیان، رسیدگی به خانواده های زندانیان، کاهش آسیبها و ... بسیار ارزشمند توصیف کرد و بر استمرار و توسعه آن تاکید نمود.
عباس منصوری فعالیتهای کتابخانی و محافل ادبی را نیز برای زندانیان سودبخش توصیف کرد و بر استمرار آن به ویژه در قالب ظرفیتهای کتابخانه های مشارکتی که در زندانهای فارس مورد توجه مضاعف است، تاکید نمود.

انتهای خبر/.

معاون دادستانی کل کشور در امور دادرساها و ضابطین: نقش زندان در کاهش آسیب های اجتماعی مهم است//زندان های فارس در نگهداری و اصلاح مجرمان عملکرد موفقی داراست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha