معرفی نفرات برتر مسابقات قرآنی مراکز تامینی و تربیتی سیستان وبلوچستان

در راستای اجرای برنامه‌های تقویم سالیانه فرهنگی و تربیتی سازمان زندان های کشور با برگزاری مسابقات قرآنی کارکنان مرد و زن و سربازان وظیفه، نفرات برتر خود را در مراسم اختتامیه معرفی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های سیستان وبلوچستان،در این مراسم محمد مرادی معاون سلامت،اصلاح و تربیت زندان های استان برگزاری اینگونه محافل قرآنی را چکیده ای از اقدامات اصلاحی و تربیتی در سازمان زندان ها عنوان نمود.

وی نیز در ادامه به تبلیغات منفی که در خارج از مرزها علیه سازمان زندان ها وجود دارد اشاره کرد و گفت: آنچه امروز شاهد آن هستیم زندانبانی اسلامی همراه با اقدامات علمی می باشد. تنها بخشی از اقدامات زندان ها در مسیر سازندگی،ایجاد روحیه دینی و مذهبی فعالیت دارد و با بر گرفته شدن از آموزه های قرآنی در مراکز تامینی و تربیتی برگزار می شود.

معاون سلامت اصلاح و تربیت زندان های استان افزود:در این دوره از مسابقات قرآنی ۶۳ نفر از کارکنان و پرسنل وظیفه از زندان های استان شرکت نمودند و اینگونه برنامه ها در حوزه زندانیان با قوت و قدرت بیشتری در حال اجرا است و به صورت مدام و هدفمند بر اساس تقویم فرهنگی و تربیتی سازمان زندان که به سراسر کشور ادارات کل ابلاغ میشود در حال انجام می باشدضمن اینکه برنامه ای اصلاحی و تربیتی در زندان ها تنها تمرکز بر حوزه عقیدتی و آموزشی ندارد بلکه حوزه اشتغال به عنوان یکی از اولویت های بسیار مهم سازمان زندان ها نیز مورد تاکید است ،اینکه مددجو بتواند در محیط زندان حرفه ای بیاموزد و با انجام اقدامات بازپرورانه شاهد بازگشت این افراد به کانون گرم خانواده در مسیر کاهش جمعیت کیفری گام برداریم.

عبدالهی نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت شهرستان چابهار گفت:اقدامات اصلاحی و تربیتی در موسسات کیفری توفیقی است در راستای خدمت به مردم که در کارگاه انسان سازی افراد بزهکار بازاجتماعی شوند.
وی مددجو را مثال امانت الهی نامید که مدتی در اختیار مراکز تامینی و تربیتی قرار دارد تا بر لوح دل او نقش زده شود.
حجت الاسلام عبدالهی در ادامه افزود:ایمان این است که به یکی عشق بورزیم اما باید بفهمیم معشوق کیه و از چه کسی بیزاری بجوییم,ایمان یعنی کادر سازی،یکی از کادرهایی که امام خمینی تربیت کرد حاج قاسم است.
نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت چابهار خاطرنشان کرد:توانی که امروز جبهه مقاومت دارد همه اینا کادر سازی است توصیه به حق و مقاومت است سازی می باشد .

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha