رقابت زندانیان استان کرمان در مسابقات مهارت‌آموزی

سومین دوره مسابقات آزاد مهارت زندانیان استان کرمان با حضور ۴۲ زندانی در ۷ رشته با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در زندان مرکزی کرمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل زندان‌های استان کرمان، دکتر ذوالفعلی‌نژاد مدیرکل زندان‌های استان کرمان با تأکید به اینکه حرفه‌آموزی و اشتغال زندانیان از مهمترین اهداف سازمان زندان‌هاست، گفت: با توجه به اینکه فقر اقتصادی و فرهنگی از جمله مهمترین عوامل ورود افراد به زندان است. کسب مهارت و اشتغال زندانی میتواند یکی از عوامل ریشه‌کن کردن فقر اقتصادی باشد.

مدیرکل زندان‌های استان افزود: سعی شده در راستای سند تحول قضایی با همکاری اداره‌کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای، جهاد کشاورزی و اداره‌کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان آموزش‌های متناسب با بازار کار برای زندانیان برگزار شود.

دکتر ذوالفعلی‌نژاد اظهار داشت: به همت خیرین، بخش خصوصی، بنیاد تعاون و انجمن حمایت زندانیان استان، هم‌اکنون بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ نفر از زندانیان در کارگاه‌های داخل و خارج از زندان مشغول به‌کار هستند که ماهانه حدود ۹ میلیارد تومان حقوق دریافت می‌کنند.

مدیرکل زندان‌های استان در خصوص این دوره از مسابقات گفت: مسابقات آزاد مهارت زندانیان با هدف ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی و رقابت سالم بین زندانیان، ارتقاء سطح کیفی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و افزایش ضریب اشتغال‌پذیری ناشی از توانمندسازی حرفه‌ای زندانیان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در مرحله شهرستانی تعداد ۱۰۹ زندانی در زندان‌های استان کرمان به رقابت پرداختند که در نهایت ۴۲ زندانی به مرحله استانی راه یافتند، گفت: این زندانیان در ۷ رشته مهارت جوشکاری، برق ساختمان، صنایع چوب، خیاطی، پیرایشگری مردانه، مکانیک خودروهای سبک و صنایع چرم با همکاری بنیاد تعاون زندانیان و اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان به رقابت پرداختند.

مهندس افشین شهرکی مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان در مراسم اختتامیه این رقابت‌ها گفت: از جمله مشکلاتی که مهارت‌آموزان و بسیاری از افراد جامعه با آن مواجه هستند این است که در حرفه‌ یا شغلی مهارت مناسب دارند ولی راه ارائه محصول و کسب درآمد را نمی‌دانند.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان ادامه داد: امیدواریم که در آینده دوره‌هایی درخصوص کسب درآمد برای زندانیان برگزار شود.

شهرکی تأکید کرد: نیاز به آموزش برای همه و در هر سطحی وجود دارد و شما مددجویان نباید تنها به نتایج این مسابقات بسنده کنید و همواره باید به دنبال کسب دانش و مهارت بیشتر باشید.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha