کارگاه آموزشی و هماهنگی مسئولین دوائر حفاظت اطلاعات و بازرسی زندان‌های تابعه فارس برگزار شد

رییس حفاظت اطلاعات اداره کل اداره کل زندانهای فارس در نشست نیم ساله مسئولین دوائر حفاظت و بازرسی زندانهای تابعه استان گفت: ارزش کار در حوزه های نظارتی، اشراف دقیق بر احوال و افعال و استفاده از همه ظرفیتهای برای صیانت از تنها سرمایه سازمانی که نیروی انسانی است می باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان فارس،نعمتی اظهار کرد: افتخار هر مستخدمی به عنصر خدمت وی به جامعه ی هدف و انجام صحیح مسئولیتهای محوله است.اینکه فردی در حوزه نظارتی کار کند، از منظر انجام خدمت ارزشمند است اما اینکه آن را موجب تفاخر و تکبر بداند خیر، حوزه های نظارتی جایگاه امانت داری اطلاعات، صیانت از حیثیت مردم و همکاران و حرکت در بستر ارتقای سلامت خدمت رسانی و بهره وری است.

وی با بیان اینکه اضراف و تجسس باید نا محسوس و حساسیت زدا باشد افزود: شناخت تهدیدات و آسیب ها و اتخاذ راهکارهای رفع این موضوعات از مهمترین اولویتهاست که بخش مهمی از آن با پیشگیری و آموزش و آگاه سازی نیروهای محقق می شود.

نعمتی بر ضرورت پیشگامی نیروی ها ی حوزه های نظارتی در الگو بودن اقدامات اداری، شخصیتی، دینی و اخلاق اسلامی و خدمتی تاکید کرد و گفت: کارگزار حوزه های نظارتی باید در وقت شناسی، حضور اول وقت در محیط خدمت، انجام صحیح مسوولیت و ماموریتهای محوله، انس با اخلاقیات و آموزه های دینی و عقیدتی و تبلور آن در فرایند خدمت و ... الگو، پیشگام و پیشتاز باشد.

رییس حفاظت اطلاعات زندانهای فارس همچنین بر ضرورت پرهیز از ترویج تملق در سیستم تاکید نمود و گفت: در مقابل مفاسد باید واکنش درست داشت.در مواجه با تخلفات و جرایم نباید سکوت کرد، اما اول، دوم و سوم گزینه ما پیشگیری ، صیانت است و اگر فرد اصرار بر فساد داشت، برخورد قانونی صورت پذیرد.اما باز هم توصیه ها صیانت از منابع انسانی است، یک نیرو تا به جایگاه بهره وری برسد، باید هزینه، وقت، منابع و ... بسیاری صرف می شود و نباید گذاشت این سرمایه حقیقی سازمان آسیب دیده و از گردونه و چرخه خدمت حذف شود.

وی کارشناسان حوزه های نظارتی را از ورود به چرخه کار اجرائی ، فعالیت مالی، ارتباط متعارف با خانواده زندانی و ... پرهیز داد افزود: توصیه اکید ما مدیریت هدفمند منابع و مخبرین برای پیشگیری از تخلفات، اشراف و آسیب شناسی است ، تا با استفاده از اطلاعات بتوان ساز و کارهای پیشگیرانه را بدرستی مدیریت و اعمال کرد.

رییس اداره بازرسی اداره کل زندانهای فارس بعنوان مدرس این دوره و کارگاه آموزشی نیز ضمن تشریح اهداف کلان اقدامات نظارتی و تبیین فرایندهای اداری در برخورد و مهار جرایم و تخلفات گفت: ارزیابی عملکرد می بایست آسیب شناسی فرایندها ، اصلاح آنها و ارتقای بهره وری و مدیریت عملکرد را بدنبال داشته باشد.

افشین مرزبان بر آموزش مستمر نیروها و توجیه آنان تاکید نمود و گفت: هدایت سیستم به سمت قانون گرائی روز افزون، رعایت نظم و انضباط اداری و به کنار راندن هواشی از موارد مهمی است که لازم است در اولویت کارگزاران حوزه های نظارتی، خصوصا بازرسی باشد.

وی اظهار کرد: در تنظیم گزارش رویدادها، تخلفات و جرایم و چالشها یا فسادها، علاوه بر رعایت دقیق فرایندهای مربوطه، باید عنصر صداقت در تنظیم-اشراف صحیح بر رخداد و شرایط، پیشنهادات بازدارنده از چالشها را نیز مد نظر قرار داد.

گفتنی است این دوره و کارگاه آموزشی بمدت یک روز به میزبانی مرکز آموزش و پژوهش منطقه 4 زندانهای کشور در شیراز برگزار و نمایندگان حفاظت و بازرسی 20 زندان تابعه تحت آموزش قرار گرفتند.

انتهای خبر/.

 کارگاه آموزشی و هماهنگی مسوولین دوائر حفاظت اطلاعات و بازرسی زندانهای تابعه استان فارس برگزار شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha