برگزاری جشن میلاد امام حسن عسکری(ع)  در زندان‌های چهارمحال و بختیاری

زندانیان چهارمحال و بختیاری میلاد پدر امام زمانشان را جشن گرفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان چهارمحال و بختیاری، با حضور مداحان و روحانیون دعوت شده از حوزه علمیه ولادت امام حسن عسکری در زندان های استان گرامی داشته شد.

حجت الاسلام نظری در جشن میلاد مددجویان بند دو زندان شهرکرد گفت: امام حسن بن علی امام یازدهم در ماه‌ربیع الاول یا ربیع الآخر سال ۲۳۱ یا ۲۳۲ ه. ق. درمدینه‌ به دنیا آمدند و در ۲۳ سالگی به امامت رسید و دوست و دشمن به برتری او در علم و جود و زهد و تقوی اذعان داشتند.

چون او و پدر بزرگوارش امام هادی(ع) در محله عسکر(قرارگاه سپاه) در شهر سامرا زندگی می‌کردند به عسکری لقب یافتند.

حجت الاسلام نظری با اشاره به وضعیت دشوار سیاسی امام حسن عسگری اشاره کرد و ادامه داد: دوره امامت امام عسکری همزمان با سه خلیفه ستمگرعباسی بود و بارها امام را به زندان انداختند و ارتباطات و رفت و آمدهای وی را محدود کردند، زیرا امام راعنصری خطرناک که می‌تواند منافع حکومت را تهدید کند می دانستند . اما امام با روش های مختلف با شیعیان در ارتباط بودند وبا وجود تمام محدودیت ها در معرفی فرزندشان به عنوان موعود و قائم آل محمد (ص) کوتاهی نمی‌کردندو از هر فرصتی برای تبیین علل غیبت و وظایف شیعیان بهره می بردند.

نظری امام ۲۸ ساله را اسوه جوانان معرفی کرد و افزود: الگوگیری جوانان از چنین شخصیت والایی که تنها ۲۸ سال حیات نمود، لازم استو می توان با بهره گیری از مکارم اخلاقی این امام مظلوم برای بازگشت به زندگی مهیا شد.

در ادامه مراسم مددجویان با اجرای سرود و مولودی خوانی میلاد پدر گرانقدر امام زمان را محضرت ولی عصر(عج) تبریک و شادباش گفتند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha