محکومین جرایم تعزیری درجه 2 تا 8 تحت شرایطی حق استفاده از پابند را دارند

حجت الاسلام موسوی رئیس ستاد پیشگیری از وقوع جرم و معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان مازندران با اشاره به اساس آیین نامه اجرایی مراقبت¬ های الکترونیکی گفت: محکومین جرایم تعزیری درجه 2 تا 8، تحت شرایطی، حق استفاده از پابند الکترونیکی را دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان مازندران، حجت الاسلام موسوی رئیس ستاد پیشگیری از وقوع جرم و معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان مازندران ضمن بازدید از زندان سما مازندران گفت : محکومین جرایم تعزیری درجه 2 تا 8، تحت شرایطی، حق استفاده از پابند الکترونیکی را دارند.
وی ادامه داد: زندانیان به واسطه نصب پابند الکترونیکی و کنترل شدن از طریق آن می توانند حبس خود را خارج از زندان و در محدوده تعیین شده بگذرانند.
رئیس ستاد پیشگیری از وقوع جرم اظهار داشت: آزادی تحت نظارت سامانه‌ های الکترونیکی، از جمله ابداعات جدید قانون گذار در سال های اخیر بوده که در راستای مواردی چون، تسهیل روند مرخصی، کاهش جمعیت زندان ها و جلوگیری از رشد بزهکاری، به واسطه همنشینی زندانیان کم خطر نظیر بدهکاران مالی با زندانیان پر خطر ، پیش بینی و اجرایی شده است.
وی با اشاره به موانع مهم، جهت افزایش آمار ماده ۶۲ ق . م . ا گفت: شعاع مراقبتی درجه یک ۲۰۰ متر و درجه ۲ تا ۵۰۰ متر می باشد که توسط قضات محترم برای جرایم خاص تعیین می شود .
موسوی خاطرنشان کرد: صدور احکام پابند در راستای تداوم اشتغال زندانیان و کاهش مشکلات مالی و معیشتی خا نواده ها مولفه مهم و شاخص کلیدی را ایفا می کند.
انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha