استفاده از تاسیسات نوین کیفری برای کاهش جمعیت زندان های خراسان جنوبی

مدیر کل زندان های استان خراسان جنوبی گفت: همکاران مرکز مراقبت الکترونیکی باید اهتمام بیشتری با دستگاه قضایی برای استفاده از ظرفیت‌های قانونی در پابندهای الکترونیک داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان خراسان جنوبی، «عبدی»مدیر کل زندان های استان در شورای معاونین با اشاره به این که یکی از اولویت مهم سازمان توسعه کمی و کیفی از ظرفیتهای قانونی تاسیسات نوین کیفری با تاکید بر نظام آزادی تحت نظارت سامانه های الکترونیکی(پابند) می باشد افزود: استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس، با استفاده از پابند الکترونیک برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها از جمله موضوعات مورد تاکید رئیس سازمان است که توجه به آن، در دستورکار قضات محاکم قضایی قرار دارد.

وی ادامه داد: استفاده از تاسیسات نوین کیفری در قانون مجازات اسلامی فرصتی ایجاد کرده است تا با بهره گیری از سامانه‌ها و پابندهای الکترونیک تعدادی از زندانیان واجد شرایط به جای اینکه در زندان‌ها نگهداری شوند، در خارج از زندان و در یک فضای مشخص کنترل می شوند.

وی اضافه کرد: تحت پوشش پابند الکترونیک قرار دادن هرچه بیشتر زندانیان، این تأسیس کیفری که قاعده رحمت نظام کیفری کشور است، یکی از اهداف اصلی سازمان زندان هاست که مسئولان آن در سال‌های اخیر روی این موضوع تمرکز زیادی کرده‌اند .

در ادامه سرپرست مرکز مراقبت الکترونیکی زندان های استان گفت: این مرکز در سال گذشته ازداده های تعریف شده نسبت به میزان جمعیت کیفری تحت پوشش سامانه های نوین فراتر فعالیت های داشته است.

«وزیر» اضافه کرد: هم اکنون با استفاده از 2 ماده قانونی 191 و 62 زندانیان دوران محکومیت خود را به صورت برخط سپری می کنند.

وی با اشاره به این که در سال گذشته نظارت های مستمری ازسوی مدیر کل،معاونین،روسای ستادی انجام شده عنوان کرد: در مدت یادشده بیش از 10هزار تماس با افراد تحت نظارت برقرار و راهنمایی و دستورالعمل های سازمانی به آنها گوش زده شده است.

«وزیر»گفت:در سال گذشته 3 هزارو 54 نفر فراخوان حضوری شدندو هزارو 41 مورد بازدید سرزده نیز صورت گرفته است.

وی متذکر شد: برای 4 هزار853 نفر نیز آموزش های نگهداری پابند الکترونیک نیز بیان شده است و همچنین نظارت ها،تماس های برقرار شد و آموزش ها برای هریک از زندانیان برابر دستورالعمل ها چندین بار بازگو شده است.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha