درخواست قضایی ۲۵۰ زندانی در بازداشتگاه اوین رسیدگی شد

در راستای اولویت‌ سازمانی، مبنی بر اجرای برنامه کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، ۲۵۰ زندانی با نماینده تام الاختیار دادگاه‌های ذیصلاح قضایی دیدار کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان تهران، اختیارات قانونی دادیار ناظر زندان به طور مشابه با اختیارات یک قاضی در دادگاه است از این‌رو ۲۵۰ زندانی بازداشتگاه اوین درخواست‌های قضایی خود را به نماینده تام الاختیار دادگاه‌های ذیصلاح مطرح کردند.

دادیار ناظر زندان به عنوان تصمیم‌گیرنده اصلی در موارد قانونی و تعیین شرایط و ضوابط مربوط به زندان‌ها شناخته می‌شود. که با حضور مستمر در بازداشتگاه اوین، نقشی اساسی در بررسی و تصمیم‌گیری درباره تمامی جنبه‌های حقوقی مرتبط با زندانیان دارد.

از طریق بررسی موارد قانونی، دادیار ناظر زندان با حکم دادستان، مسئول تدوین تصمیمات حیاتی از جمله موارد مرخصی زندانیان و نهادهای قانونی است تا شرایط و ضوابط مربوط به حقوق و تعهدات زندانیان را تعیین کرده و بر اساس این پارامترها تصمیم‌های قانونی اتخاذ نماید.

درخواست‌های قضایی زندانیان برای استفاده از ارفاقات قانونی در دیدار حضوری با نیّری قاضی ناظر زندان، مدیر، معاونین و مسئولین در اندرزگاه۴ بازداشتگاه اوین مورد بررسی قرار گرفت.

گفتنی است نتیجه درخواست‌های قضایی با پیگیری قاضی ناظر زندان و معاون قضایی بازداشتگاه اوین به زندانیان ابلاغ می‌شود.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha