دیدار مدیران‌کل زندان‌ها و کانون پرورش فکری استان همدان در کانون اصلاح و تربیت

در جریان بازدید مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان از کانون اصلاح و تربیت بر موضوع انعقاد تفاهمنامه همکاری در راستای ارائه خدمات مستمر و هدفمند تاکید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان همدان، معصومه ابراهیمی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با همراهی بروجنی مدیرکل زندانهای استان از کتابخانه، کارگاه اشتغال، سالن‌های اجتماع و فرهنگی، مکان‌های ورزشی و بازیهای فکری کانون اصلاح و تربیت بازدید کرد و در ادامه در دیدار چهربه چهره با مددجویان از نزدیک در جریان روحیات و دغدغه های فکری آنها قرار گرفت.

همچنین در جریان این بازدید که بیش از ۳ ساعت به طول انجامید طی جلسه ای با حضور رئیس و کارکنان این مرکز با بازدیدکنندگان بر انعقاد تفاهم نامه ای بین هر دو دستگاه در راستای ارائه هرچه بهتر و هدفمند خدمات به مددجویان تاکید شد.

بروجنی با بیان این که ما باید خود را به عنوان والدین این کودکان در نظر بگیریم عنوان کرد: هرآنچه کودکان ما برای پرورش ذهن و افکار به سوی سعادت و تکامل نیاز دارند باید برای این مددجویان در نظر گرفت چرا که نباید این کودکان فکر کنند که به انتهای راه و زندگی رسیده‌اند.

مدیرکل زندان‌های استان در ادامه تصریح کرد: امید در سنین کم زودتر از هر چیزی ازبین می‌رود پس با امیدبخشی به زندگی و روش درست اصلاحی برای این افراد می‌توان آنها را به مسیر موفقیت برگرداند.
پی با اشاره به اینکه تغییر در زندگی یک فرد چه در زمینه فکری و چه در زمینه مهارتی در آینده او تاثیر می‌گذارد، افزود: چه بسا از دل این افراد که به هردلیلی در این مکان تحمل کیفر می‌کنند می‌تواند فردی موفق و تاثیرگذار برای جامعه پرورش یابد البته باید به این نکته توجه کرد که در ابتدا باید امید به زندگی در دل این نوجوانان زنده شود و بعد با ابزار و ابتکارات سنجیده و درست در مسیر تعالی قرار گیرند.
مدیر کل زندان‌های استان گفت: توقع ما از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این است که با دید مادرانه به موضوع نگاه شود و با تجربیات خود یاری رسان فکری و پرورشی برای مددجویان کانون اصلاح و تربیت داشته باشید.

بروجنی در پایان افزود: تقویت باور، تغییر رفتار و بازگشت مددجویان به آغوش خانواده و چگونگی سپری کردن زندگی بعد از حضور در کانون در معیت خانواده و جامعه دغدغه اصلی مجموعه است که نکند باز به هردلیلی فرد مرتکب جرم شده و وارد چرخه زندان گردد.

ابراهیمی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز در این جلسه بر افزایش سطح تعاملات دو دستگاه در جهت ارائه خدمات مستمر و کمک به باز اجتماعی شدن مددجویان از طریق اقدامات فرهنگی و ارائه هدفمند برنامه های تقویت فکری تاکید کرد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha