آیین تجلیل از خادمان حسینی در زندان مرکزی زاهدان انجام شد

پس از پایان مراسمات دهه اول محرم الحرام در زندان مرکزی زاهدان، آیین تجلیل از خادمان حسینی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های سیستان وبلوچستان، این مراسم که با حضور مرادی معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندانهای استان حجت‌الاسلام جهانتیغی رئیس اداره فرهنگی و تربیتی زندانهای استان و جمعی از مسئولین و کارکنان زندان مرکزی زاهدان در خیمه عزای حسینی صبح روز یازدهم محرم در خیمه عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در محل زندان مرکزی زاهدان و با حضور عزاداران حسینی برگزار شد.
حاضرین در مراسم ضمن قرائت زیارت پر فیض عاشورا ، ذکر مصیبت و اقامه عزای روز یازدهم محرم الحرام از تعداد ۲۲ نفر از مبلغین موسسه آسیب های اجتماعی « منتها » اعزامی از شهر مقدس قم که در دهه اول محرم با حضور در زندان مرکزی زاهدان در جمع کارکنان، سربازان و مددجویان به تشریح اهداف قیام حسینی و ترویج فرهنگ عاشورا پرداختند تجلیل به عمل آمد.
مرادی در آیین تجلیل از خادمان حسینی گفت:برپا کردن عزای حضرت سید الشهداء علیه السلام و گریه بر آن حضرت و هزینه نمودن جان، مال و بدن برای او از اعظم وسائل تقرب انسان به پروردگار مهربان عالم و سبب ریزش رحمت و مغفرت و عامل شفاعت در قیامت است.
این خدمت معنوی، هماهنگی با انبیاء الهی و ائمه طاهرین و اولیاء خدا و صله رحم با خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام و مایه سعادت دنیا و آخرت است.

در پایان این برنامه تندیس ویژه آیین تجلیل از خادمان حسینی توسط مرادی معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندانهای استان به حجت‌الاسلام خالقی مسئول موسسه آسیب های اجتماعی« منتها» اهدا گردید. همچنین از طرف موسسه « منتها» نیز یک قطعه فرش متبرک حرم مطهر رضوی به رسم یادبود به زندان مرکزی زاهدان اهدا گردید.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha