۱۰۴ زندانی از ندامتگاه قزلحصار به زندان محل سکونت خود منتقل شدند

در راستای اجرای نمودن ماده۲۴۴ آئین نامه سازمان زندان‌ها، ۱۰۴ زندانی از مجتمع ندامتگاهی قزلحصار به زندان محل سکونت خود منتقل شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان تهران، در راستای اجرایی نمودن فصل دوم آئین‌نامه سازمان زندان‌ها پیرامون انتقال، جابه‌جایی، اعزام و بدرقه زندانی به محل سکونت زندانیان، ۱۰۴ زندانی قزلحصار مشمول این ماده قرار گرفتند.

《 ماده۲۴۴ در صورتی که محل اقامت محکوم خارج از حوزه دادگاه صادرکننده حکم باشد، با اعطای نیابت قضایی از سوی قاضی اجرا و در صورت تعدد پرونده با اعطای نیابت قضایی جداگانه برای هر پرونده یا یک نیابت که کلیه محکومیت ها ذکر شده باشد، محکوم برای تحمل حبس یا ادامه آن به مؤسسه محل اقامت خود منتقل می شود مگر آنکه این امر موجب مفسده باشد که در این صورت با تشخیص قاضی صادرکننده رأی قطعی و اطلاع قاضی اجرا، به نزدیکترین مؤسسه به محل اقامت خود منتقل می شود. چنانچه رئیس مؤسسه نیز پس از بررسی و صحت سنجی ادعای زندانی تشخیص دهد که محل اقامت او خارج از حوزه دادگاه صادرکننده حکم است، پس از اطلاع رسانی به مؤسسه مقصد، درخواست انتقال را نزد قاضی اجرا ارسال می کند تا مطابق مقررات اقدام شود. هرگاه مقام قضایی مقصد یا رئیس مؤسسه مقصد، محل اقامت زندانی را حوزه قضایی دیگری تشخیص دهد، ملزم به پذیرش زندانی و انجام فرایند انتقال مجدد وی است.》

انتقال زندانیان به شهرستان محل اقامت از سیاست های راهبردی سازمان زندان‌هااست تا علاوه بر صرفه جویی در وقت، هزینه های ایاب و ذهاب، رعایت حال خانواده زندانیان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی آنان به دلیل ترددهای بین شهری خانواده‌های آنان لحاظ شود.

لازم به ذکر است: در سه ماهه اول سال جاری تعداد ۱۰۴ زندانی مجتمع ندامتگاهی قزلحصار به بیش از ۱۰ استان محل اقامت خود منتقل شده اند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha