همیاری خیرین استان فارس با آزادی 512 زندانی جرایم غیرعمد 6 ماه نخست سال

مدیر کل زندانهای استان فارس گفت: هم اکنون بیش از 1120 زندانی جرایم غیر عمد با بدهی بالغ بر 200 میلیارد تومان در زندانهای استان فارس نگهداری می شوند که برای کسب آزادی و بازگشت به خانه و زندگی خود، نیازمند کمکها و یاری پر مهر خیرین و نیکوکاران استان هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان فارس، مدیرعامل ستاد دیه استان فارس افزود: زندانیان جرایم غیر عمد در وقوع جرم انگیزه مجرمانه نداشته اند و حضور و نگهداری آنان در زندان نه تنها همو با سیاستهای سند تحول قضائی و رویکردهای نظام قضائی کشور نیست، بلکه تبعات بدی برای توسعه جرم و آسیب های اجتماعی ، از هم پاشیدگی خانواده ها و... داراست.

اسحاق ابراهیمی اظهار کرد: عمومیت جرائم غیر عمد شامل جرایمی چون: مالی غیر کلاهبرداری، مهریه، نفقه، دیه ناشی از حوادث رانندگی ، دیه ناشی از حوادث کارگاهی است که مرتکبان آن قصد و هدف قبلی در آن نداشته اند و اغلب به سبب شرایط اقتصادی پیش بینی نشده در جامعه دچار آسیب و مشکل دشه اند.

این مقام ارشد زندانهای فارس همچنین با بیان اینکه خود شکات این پرونده ها بزرگترین یاوران ستاد دیه هستند افزود: در نیمه نخت سال جاری شکات عزیز در کنار ما قرار داشته و برای آزادی زندانیان، با ایثار و گذشت خود ،مبلغ بیش از 75 میلیارد تومان گذشت کردند که خود در آزادی این زندانیان نقش کلیدی داشته است.

مدیر کل زندانهای فارس تصریح داشت: در نیمه نخت سال جاری 512 زندانی جرایم غیر عمد از طریق کمک خیران، کمک های مرکز، قبول اعسار توسط مراجع قضائی ، اعطای تسهیلات، آورده خود زندانی و .... از زندان و به کانون خانواده و جامعه باز گشته اند. هم اینک نیز افزون بر 850 پرونده برای پیگیری تشکیل شده است که در جریان فرایندهای قانونی پیگیری و رسیدگی قرار دارد.

مدیر ستاد دیه استان فار در خاتمه با بیان اینکه باید در جامعه فرهنگ صلح و سازش، فرهنگ تعیین مهریه عقلانی و مناسب، فرهنگ رانندگی و احیاط از بد رانی خودرو و... ، فرهنگ رهایت مقررات قانونی محیط کار و ایمنی آن بدرستی رعایت شود اظهار داشت: تلاش ستاد دیه علاوه بر کمک به زندانی و خانواده اش، احقاق حق زیان دیده از جرم هم هست، لذا باید به سطحی از فرهنگ، باور قضائی و اجتماعی و رفتاری برسیم که شاهد کاهش ورود زندانیان غیر عمد به زندانها باشیم، زیرا اساس جای مجرمان غیر عمد، اصلا در زندان نیست.

انتهای خبر/.

در نیمه نخست سال جاری  512 زندانی جرایم غیر عمد با کمک خیرین از زندانهای فارس  و به جامعه بازگشتند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha