مراسم گرامیداشت رحلت امام خمینی (ره) در زندان دشتستان برگزار شد

مراسم گرامیداشت سالروز رحلت جانسوز امام خمینی (ره) و قیام 15 خرداد در زندان دشتستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان بوشهر ، به مناسبب سالروز رحلت معمار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین 15 خرداد ویژه مراسمی در زندان دشتستان برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام طباطبایی روحانی زندان دشتستان ضمن تسلیت این روز به ملت ایران و مسلمین جهان حضرت امام (ره) را نمونه ای برجسته از انسان مومن، با اخلاق،با بصیرت و مبارز دانسته که از دوران نوجوانی همواره روحیه استکبار ستیزی و مبارزه با ظلم در وجود ایشان برجسته بود.

ایشان با اشاره به نقش امام (ره) در انقلاب اسلامی گفت: آنچه محور اتحاد و انسجام ملت ایران در مبارزات ستمشاهی بود همین رهبری مدبرانه بود. عنصر ایمان و توکل بر خدای بزرگ که در کلام و منش ایشان بود مردم را عاشقانه بر گرد ایشان جمع کرد و همه را علیه حکومت پهلوی منسجم ساخت.

روحانی زندان دشتستان در ادامه قیام 15 خرداد را نقطه عطفی در انقلاب دانسته و گفت: کشتار وحشیانه مردم بی گناه در خرداد42 و در پی آن سخنرانی های قاطعانه امام خمینی نقش مهمی در آغاز مبارزات ملت داشت که در نهایت به پیروزی انقلاب در سال 57 انجامید. درپایان در سوگ امام خمینی (ره) مراسم سینه زنی  نوحه خوانی برگزار گردید.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha