عصر روز پنجشنبه ۳۱ خرداد ماه در حاشیه بازدید مراجع قضایی تفاهم نامه همکاری کانون وکلای دادگستری و اداره کل زندانهای استان Hذربایجان غربی امضاء شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های آذربایجان غربی،با مطالعات و بررسی حوزه فعالیت و توانمندی کانون وکلای مرکز استان تفاهم نامه همکاری در ۹ ماده با اداره کل زندانهای استان منعقد شد.

در این مراسم فتحی مدیرکل زندانهای استان آذربایجان غربی با برشماری توانمندی ذاتی و رسالت اجتماعی کانون وکلای دادگستری گفت : این تفاهم نامه همکاری به مدت سه سال و با هدف ارائه خدمات رایگان به مددجویان زندانها و مراکزو موسسات تامینی وتربیتی استان آذربایجان غربی منعقد شد و مقرر گردید با شناسایی و معرفی زندانیان نیازمند قبول وکالت ،ارائه مشاوره های تخصصی قضائی و حقوقی ،ارائه معاضدت های قضائی مورد نیاز مددجویان را وکلای دادگستری استان در شهرهای مختلف متعهدانه بر عهده بگیرند .

وی در توضیح نحوه همکاری با کانون وکلای دادگستری ادامه داد : دادگستری کل استان آذربایجان غربی ناظرعالی و هماهنگ کننده اجرای این تفاهم نامه می باشد. همچنین اداره قضائی و اجرای احکام از سوی اداره کل زندانهای استان بعنوان ناظر حسن اجرای تفاهم نامه برای رعایت موازین امنیتی و حفاظتی تعیین می گردند.

کانون وکلای دادگستری استان آذربایجان غربی متعهد شد با حضور ماهانه و موردی در مرکز استان و شهرهای مختلف وکیل معاضدتی زندانیان معسر و ارائه مشاوره های رایگان را برعهده بگیرد .

دکتر عتباتی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در ادامه به امضاء تفاهم نامه بین اداره کل زندانهای استان و کانون وکلاء پرداخت و اظهار داشت: یکی از اقدامات خوب و موثری دیگری که امروز صورت پذیرفت، با برنامه ریزی هایی که انجام گرفته تفاهم‌نامه‌ای بین مجموعه وکالت استان و اداره کل زندانهای استان امضاء گردید به منظور ارائه خدمات مشاوره ای و وکالتی رایگان به زندانیان نیازمند سطح استان و با توجه به اینکه یکی از مشکلات ما در سطح استان پیگیری حقوقی و قضایی مددجویان است که با این تفاهم‌نامه و با همکاری جامعه وکالت به حداقل خواهد رسید.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha