کاهش جمعیت کیفری راهی به سوی جامعه امن تر و عادلانه تر

هاشم نیا سرپرست اداره کل زندان ها و شورای معاونین ،مدیران زندان های اهواز با رئیس کل دادگستری استان خوزستان دیدار کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان خوزستان، هاشم نیا سرپرست اداره کل زندان های خوزستان در دیداری با دهقانی، رئیس کل دادگستری استان، بر اهمیت کاهش جمعیت کیفری در استان خوزستان تاکید کرد. در این دیدار، دو طرف بر ضرورت همکاری میان اداره کل زندان‌ها و دادگستری در زمینه اجرای برنامه‌های کاهش جمعیت کیفری و بهبود شرایط زندانیان تاکید کردند. هاشم نیا با اشاره به موضوع کاهش جمعیت کیفری ، برنامه‌های اداره کل زندان‌ها برای کاهش این جمعیت را تشریح کرد. وی گفت: "با توجه به شاخص های 18 گانه سازمان زندان‌ها در زمینه اجرای برنامه‌های کاهش جمعیت کیفری در زندان‌ها،برنامه های فرهنگی وتربیتی آموزش و اشتغال زندانیان، و نیز توسعه برنامه‌های حمایتی از خانواده زندانیان ، شاهد کاهش نسبی در جمعیت کیفری هستیم."

کاهش جمعیت کیفری راهی به سوی جامعه امن تر و بهبود شرایط زندانیان

دهقانی با تبریک انتصاب هاشم نیا به عنوان سرپرست اداره کل زندان های خوزستان ، با تاکید بر اهمیت کاهش جمعیت کیفری، برنامه‌های دادگستری برای کاهش ورود افراد به زندان را مطرح کرد. وی گفت: "دادگستری استان خوزستان با هدف کاهش ورود افراد به زندان، برنامه‌های مختلفی را در زمینه پیشگیری از جرم و حل و فصل اختلافات اجتماعی به منظور حل و فصل مناسب پرونده‌ها و کاهش کیفری اجرا می‌کند."

کاهش جمعیت کیفری راهی به سوی جامعه امن تر و بهبود شرایط زندانیان

رئیس کل دادگستری استان با عنوان اینکه : کاهش جمعیت کیفری، موضوعی حیاتی است ، تاکید بر همکاری زندان‌ها و دادگستری کرد . و بر اهمیت توسعه برنامه های حمایتی از زندانیان و خانواده آنها ، به منظور بازگشت موفق مددجویان به جامعه و جلوگیری از تکرار جرم تاکید کرد.

انتهای پیام/.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha