زندانیان زن و همسران زندانیان سرپرست خانوار توانمند می‌شوند

نشست مشترک مدیرکل زندانهای خراسان رضوی و مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ره استان با محوریت کمک به توانمندسازی زنان سرپرست خانوار برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان خراسان رضوی ، طرفین در این نشست بر لزوم توجه ویژه به زندانیان زن و همسران زندانیان که سرپرست خانوار هستند تاکید کردند
جانفدا مدیرکل زندانهای خراسان رضوی ضمن اشاره به آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی پیش روی خانواده زندانیان گفت: وقتی سرپرست خانواده محکوم به تحمل حبس میشود ، مادر خانواده باید بار سنگین اداره زندگی و فرزندان را به دوش بکشد که قطعا بدون حمایت و پشتیبانی جدی در این دوران با مشکلات و آسیب‌هایی مواجه خواهد شد که اگر پیشگیری نشود آثار منفی آن گریبانگیر جامعه خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد زندانیان زن که سرپرست خانوار هستند هم در دوران تحمل حبس و هم پس از آزادی نیازمند حمایت‌های مستمر هستند و این قشر آسیب پذیر باید با اقدامات اثربخش مورد توجه نهادهای حمایتی و اجتماعی قرار گیرند.
سلم آبادی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ره استان نیز ضمن تاکید بر لزوم تمرکز خدمات حمایتی بر توانمندسازی مددجویان و جامعه هدف گفت : زنان سرپرست خانواده در کمیته امداد مورد توجه خاص سیاستگذاران هستند و در این حوزه قطعا زنان زندانی و همسران زندانیان سهم ویژه ای به خود اختصاص داده آمد .
سلم آبادی خاطر نشان کرد ، آمادگی داریم تا زنان سرپرست خانواده مرتبط با حوزه زندان را با معرفی از طرف اداره کل زندانهای استان تحت پوشش خدمات حمایتی ویژه توانمندسازی قرار دهیم.
شایان ذکر است در نتیجه این نشست مقرر شد تا لیست همسران زندانیان و زندانیان زن سرپرست خانوار به کمیته امداد امام خمینی ره استان ارسال شود تا با دریافت تسهیلات ویژه این طرح ، در مسیر توانمندسازی قرار بگیرند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha